سلاجقه در افتتاحیه نشست منطقه ای وزیران محیط زیست؛ نشست وزرای محیط زیستی پیش درآمد گسترش روابط در همه زمینه ها است

به گزارش باغ من رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مساله محیط زیست را یک مساله فراگیر و فرامرزی دانست و اظهار داشت: امیدوارم نشست وزرای محیط زیست منطقه، پیش درآمدی بر گسترش روابط در همه زمینه ها باشد.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، علی سلاجقه در آئین افتتاحیه نشست منطقه ای وزیران محیط زیست که بامداد امروز در محل سالن همایش های بین المللی رایزن شروع به کار کرد، دیپلماسی محیط زیست را پیش درآمدی بر دیپلماسی سیاسی بین کشورها عنوان و اظهار نمود: آنچه که امروز وزرای کشورهای دوست و برادر را در اینجا گرد هم آورده است، تأکیدات رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص اولویت ارتباط با کشورهای دوست و همسایه و هم بحث محیط زیست است. وی ادامه داد: امروز مساله محیط زیست، یک مساله فراگیر و فرامرزی است که ارکان حیات را یا ثبات می بخشد، یا با چالش روبرو می کند. معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه مخاطرات محیط زیستی به نحو قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار داده است. سلاجقه، پسماند، گرد و خاک و پساب ها را همچون این چالش های زیست محیطی عنوان نمود و اظهار داشت: پیرو تکلیف رئیس جمهور به وزیر امور خارجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص حل مشکل گرد و غبار در منطقه، مذاکرات دو و چندجانبه ای با مسؤلان محیط زیست کشورهای همجوار و اسلامی صورت گرفت که منجر به ایجاد همگرایی و هم سویی بین این کشورها شد و اتفاق نظر بر حل مشکل گرد و غبار به وجود آمد. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ابراز امیدواری کرد نشست وزرای محیط زیست منطقه، پیش درآمدی بر گسترش روابط در همه زمینه ها باشد. وی خاطرنشان کرد: ایجاد سازمان منطقه ای محیط زیست، دبیرخانه و گروه کارشناسی پیگیری مصوبات این نشست، در دستور کار قرار دارد. سلاجقه در ادامه اظهار داشت: هدف نهایی از نشست امروز، ایجاد همگرایی برای تثبیت محیط منشأ با استفاده از تکنولوژی های جدید و روش های دانش بنیان است. هرچند نشست امروز تمام مسائل زیست محیطی را در بر می گیرد، اما به صورت ویژه به مبحث گرد و غبار می پردازد.
وی ادامه داد: امیدواریم دستگاههای مسئول سازمان ملل که نمایندگان بعضی از آنان در نشست امروز حضور دارند، تکالیف خویش را در این حوزه انجام دهند. معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی اوقات، تحریم ها سبب شده که این سازمان ها به تکالیف خود عمل نکنند در حالیکه سازمان ملل می بایست وظایف خویش را در برابر همه کشورها انجام دهد. سلاجقه در انتها ابراز امیدواری کرد برگزاری این نشست، دستاوردهای خوبی برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

منبع: