رگبار و رعد و برق شدید در بعضی مناطق جنوبی کشور

باغ من: رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه در ساعات پس از ظهر امروز تا سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق شدید پیشبینی می شود، اظهار داشت: در بعضی نواحی شمال شرق، شرق و دامنه های جنوبی البرز و شرق تهران هم وزش باد به نسبت شدید و در بعضی اوقات همراه با خیزش گرد و خاک پیشبینی می شود.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اعلان اینکه در ساعات پس از ظهر امروز تا سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد، اظهار نمود: خصوصاً در ایام دوشنبه و سه شنبه رگبار و رعد و برق شدید در این مناطق انتظار می رود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اعلان اینکه در طول این مدت به جهت افزایش متناوب وزش باد، توده های گرد و خاک بر روی کشور عراق شکل گرفته و به استانهای مرزی در غرب و جنوب غرب کشور انتقال می یابد، اضافه کرد: این امر باعث کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق خواهد شد.
ضیاییان همین طور اضافه کرد: در سایر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم گرمای هوا پیش بینی می شود.
به گفته ی ایشان، چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان رگبار پراکنده و پنجشنبه فقط در ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده رخ می دهد.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، اشاره کرد: در سواحل شمالی و اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود. همین طور دریای خزر مواج است و به تدریج وزش باد و کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می دهد.
وی همین طور اظهار داشت: در پنج روز آینده شرق دریای عمان و از پس از ظهر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شوند.
بگفته ضیاییان، از روز سه شنبه در شرق کشور خصوصاً در منطقه زابل وزش بادهای ۱۲۰ روزه تقویت می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده هم اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۲۷ تیرماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ و روز سه شنبه (۲۸ تیرماه) صاف و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیائیان در آخر اظهار داشت: طی امروز و فردا (۲۶ و ۲۷ تیرماه) اهواز با دمای ۴۹ و ۵۱ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

برچسب ها:, , ,