در دیدار با وزیر امور خارجه مطرح شد؛ ضرورت داشتن دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه برای حل معضل ریزگردها

به گزارش باغ من نماینده مردم شوش در مجلس اظهار داشت: پدیده ریزگردها مشکلات گوناگونی برای مردم استانهای جنوبی بوجود آورده و نیاز است برای رفع سریع و اساسی این معضل، دیپلماسی منطقه ای فعال شود.

محمد کعب عمیر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان نمود: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران خواهان تشکیل کارگروهی بین دولت و مجلس برای پیگیری معضل ریزگردها با منشأ خارجی شدم که این معضل متأسفانه مشکلات گوناگونی برای مردم بخصوص خوزستان و دیگر استان ها به وجود آورده است.
وی اظهار داشت: با عنایت به این که بخشی از منشأ ریزگردها در ارتباط با کشورهای همسایه هست نیاز هست با کارگروهی و دیپلماسی فعال این مشکل به صورت ویژه پیگیری و دنبال شود.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای رفع معضل پدیده ریزگردها با منشأ خارجی احتیاج به عرضه راهکارهای عملی و کوتاه مدت در مجامع بین المللی است که باید توسط کارگروه و دیپلماسی فعال محیط زیستی دنبال شود.
کعب عمیر ضمن اشاره به مختل شدن زندگی مردم بر اثر معضل ریزگردها بیان نمود: امیدواریم دولت و دیگر دستگاههای متولی با تشکیل کارگروهی بین دولت و مجلس همینطور دیپلماسی فعال محیط زیستی فکری اساسی برای این معضل کنند.
نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس اضافه کرد: در دیدار با وزیر امور خارجه ایران خواهان پیگیری ویژه برای راه اندازی بازارچه مرزی ایران و عراق در شوش شدم این در شرایطی است که در نشست اخیر با وزیر کشور هم این مورد را هم پیگیری کرده و دستورات لازم صادر شد.
کعب عمیر خاطرنشان کرد: اساسا با راه اندازی بازارچه مرزی ایران و عراق در شوش علاوه بر رونق اقتصادی، شاهد افزایش اشتغال هم خواهیم بود که امیدواریم دولت این مورد را در اولویت کاری قرار دهد.

منبع:

برچسب ها:,