رییس شورای شهر تهران: سیل اخیر تنها با یک لایروبی قابل پیشگیری نبود

به گزارش باغ من رئیس شورای شهر تهران ضمن اشاره به این که لایروبی مسیل ها و انهار تهران از روزهای قبل انجام شده است، اظهار داشت: سیل اخیر تنها با یک لایروبی قابل پیشگیری نبود، هر چند که امکان دارد از شدت آن کاسته شود ولی در این فصل این آبها با این شدت فقط با یک لایروبی قابل کنترل نیستند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مهدی چمران قبل از آغاز هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد وقوع سیل در تهران و ترافیک ناشی از بارش های اخیر اظهار داشت: ترافیک روز گذشته تهران نسبت به بارندگی های قبلی کمتر بوده و همیشه در تهران بمحض بارندگی با کندی در ترافیک مواجه هستیم که مشکلاتی همچون راه بندان و ترافیک پر حجم را سبب می شود.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به وقوع سیل در استان های مختلف کشور اشاره نمود و اضافه کرد: متأسفانه وقوع سیل جان عده ای از هموطنانمان را در کل کشور گرفته است که به خانواده همه آنها تسلیت می گویم. امیدواریم تا فردا هم که پیشبینی بارش انجام شده است شاهد صدمه های کمتری باشیم و به جای تخریب و خرابی ها، این بارش ها باعث پر شدن سدها و به همراه داشتن فواید مثبت برای مردمان باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید تصمیم و تدبیری برای روان آبهای شهری و رودخانه ها شود بطور قطع آبخیزداری یعنی کشورداری تا از این آبها بتوانیم به درستی استفاده نماییم و استفاده بهینه داشته باشیم. درباره سیل امام زاده داوود هم از اولین ساعات وقوع سیل شهرداری تهران در محل حادثه حاضر بود و این اتفاق در شرایطی رخ داد که امام زاده داوود جزو محدوده شهر تهران نیست و در حریم تهران قرار دارد و شهرداری هیچگونه دخالتی در ساخت و سازها و مسائل عمرانی این محدوده ندارد و تشکیلات وزارت کشور در آنجا مستقر است ولی شهرداری تهران نمی تواند در کنار گوش خود چنین اتفاقی را ببیند و ساکت باشد. بر همین مبنا یکهزار نفر نیروی خدماتی و ۵۰۰ نفر از نیروهای سازمان بوستانها در آنجا کار می کردند و هنوز هم با عنایت به اینکه پاکسازی به صورت کامل انجام نشده است شهرداری در امام زاده داوود با همه امکانات خود با شرایطی که در آنجا وجود داشت. به کمک مردم رفت.
باید آبخیزداری را در کوه های شمال و غرب تهران داشته باشیم
سیل اخیر تنها با یک لایروبی قابل پیشگیری نبود

وی اظهار داشت: برای پیشگیری از خسارت بیشتر و پاکسازی محدوده، فعالیتها ادامه دارد و ما هم باید آبخیزداری را در کوه های شمال و غرب تهران داشته باشیم و از این آبها حداکثر استفاده مطلوب را داشته باشیم حتی طرحی در بعضی شهرها و روستاها اجرایی شده که این آبها را به عمق زمین می فرستند و ما هم باید از این طرحها استفاده نماییم. سیل اخیر تنها با یک لایروبی قابل پیشگیری نبود هر چند که امکان دارد از شدت آن کاسته شود ولی در این فصل این آبها با این شدت فقط با یک لایروبی قابل کنترل نیستند.

چمران در ادامه در مورد جبران خسارت های ناشی از سیل، اضافه کرد: در ارتباط با حوادث طبیعی و جبران خسارتها بحث وجود دارد که چه نهادی باید خسارات را جبران کند چون که سیل جزو حوادث غیر مترقبه بوده و تنها این مورد برای تهران نیست برای مثال روستای مزداران صدمه های زیادی دیده است که البته در این مورد دولت کمک خواهد نمود اما حوادثی که در شهر رخ می دهد معلوم نیست که خسارتها توسط چه نهادی باید جبران شود.

رییس شورای شهر تهران در انتها اظهار داشت: درباره لایروبی مسیل ها و انهار در تهران هم از چند روز قبل به دوستان گفتیم و هر کجا که می شد لایروبی ها صورت گیرد، این کار به خوبی انجام شده است.

منبع: