اخبار ارز دیجیتال و تحلیل ارز دیجیتال را با نگاهی متفاوت در ارزیدو بخوانید

باغ من: بیت کوین یکی از این ارزهای رمزنگاری معروف است. برای سرمایه گذاری روی آن، باید تحلیل بیت کوین را درک کنید. به هر حال، بدون تحلیل تکنیکال، تجارت ارزهای دیجیتال خطرناک می شود.

ارزیدو اخبار ارز دیجیتال را بسیار کامل پوشش می‌دهد و خلاصه ای از اخبار مهم دنیای ارزهای دیجیتال را همراه با تحلیل، نظرات، بررسی ها و راهنمایی های کارشناسان مجرب خود ارائه می دهد، تا به عموم مردم کمک کند تا فناوری های حال حاضر و آینده را درک کنند.

ما معتقدیم که مهمترین چیز در انقلاب بلاک چین توانایی مردم برای درک و پذیرش آن است. استانداردهای روزنامه نگاری ما باعث میشود، کاربران با شفافیت کامل دنیای ارزهای دیجیتال را درک کنند.

ارزیدو بر روی ارزهای رمزپایه و فناوری های بلاک چین تمرکز دارد. ما اخبار موثق، جذاب، مرتبط با موضوع و همچنین گزارش ها، تحلیل ارز دیجیتال، راهنماها و مطالب دیگر را منتشر می کنیم. تیم تحریریه ما متشکل از متخصصان پرشور است که به ارائه محتوای با کیفیت، تأیید شده و به روز اختصاص یافته اند.

ما برای زمان خوانندگان خود ارزش قائل هستیم، بنابراین اولویت ما انتخاب مرتبط ترین داده ها و ارائه مختصر آن است. برخی از مردم اخبار کوتاه و دقیق را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر مقالات عمیق و جامع را ترجیح می دهند. ما می دانیم که چگونه تعادل کامل را پیدا کنیم.

امسال، سالی پرفراز و نشیبی برای سرمایه‌گذاران بوده است، اما برای کسانی که در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کردند این سال بسیار پرتلاطم بوده است.

قیمت بیت کوین از بالاترین سطح تاریخ خود یعنی ۶۸۰۰۰ دلار در ژوئن نزدیک به ۷۰ درصد کاهش یافته است و به پایین ترین سطح خود در ۱۸ ماه گذشته رسیده است. همچنین اتریوم و اکثر ارزهای دیجیتال از بیت کوین پیروی کرده است.

بازار کریپتو که اخیراً با بازارهای سهام دنبال می‌شود، قربانی فروش گسترده‌تر دارایی‌های پرخطر در بازار شده است زیرا سرمایه‌گذاران با تورم بالا، جنگ در اوکراین و تغییرات در سیاست پولی ایالات متحده دست و پنجه نرم می‌کنند. اگرچه معمولاً با سهام مرتبط نیست، اما بازارهای ارز دیجیتال و سهام در الگوهای مشابهی در حال افزایش و کاهش هستند.

ماه ژوئن، به ویژه، یک ماه طوفانی برای صنعت کریپتو بود. چندین شرکت ارزهای دیجیتال به دلیل شرایط شدید بازار، استخراج و برداشت را متوقف کردند. برخی حتی برای جلوگیری از ضرر و زیان، درخواست ورشکستگی کرده اند و برخی کارشناسان هشدار می دهند که ممکن است بدترین اتفاقات در راه باشد و قیمت بیت کوین و همچنین سایر ارزهای دیجیتال ممکن است حتی بیشتر کاهش یابد.

 

شارلین فادیریپو، کارشناس رمزارز و بنیانگذار Guidefi، اخیراً در طی لایو اینستاگرام به NextAdvisor گفت: «گاهی اوقات بازارهای نزولی ممکن است تا چندین ماه ادامه داشته باشند. برخی افراد میانگین ۲۰ هفته ای بیت کوین را دنبال می کنند و بر اساس آن، ما را در محدوده ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار قرار می دهد. نمی‌دانم قرار است به کجا برسد، اما بر اساس روندهای گذشته، ما در این محدوده بوده‌ایم.»

آخرین سقوط بازار کریپتو فقط به سرمایه گذاران یادآوری می کند که دارایی های کریپتو با ریسک و نوسانات بیشتری همراه هستند، به خصوص در زمان عدم اطمینان اقتصادی و سیاسی مانند ما در حال حاضر. در هر صورت، کارشناسان توصیه می کنند که تصمیمات مالی را بر اساس وحشت یا هیاهوهای مرتبط با اخبار اتخاذ نکنید. در اینجا چیزی است که سرمایه گذاران باید از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال داشته باشند:

شرکت وام دهنده Crypto Celsius یک ماه پس از توقف برداشت این شرکت برای مشتریان خود، اعلام ورشکستگی کرد. از زمانی که بازار کریپتو در ژوئن سقوط کرد، سلسیوس با انحلال مواجه بود. در پرونده دادگاه بین ۱ تا ۱۰ میلیارد دلار دارایی و بیش از ۱۰۰۰۰۰ طلبکار ذکر شده است.

بنیانگذاران صندوق رمزنگاری Three Arrows Capital مستقر در دبی که معروف به ۳AC است، مدت کوتاهی پس از تشکیل پرونده ورشکستگی مخفی شده اند. انحلال دهندگان در یک پرونده قضایی گفتند که نمی توانند بنیانگذاران ۳AC، زو سو و کایل لیوینگستون دیویس را پیدا کنند و از یک دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در منهتن خواسته اند تا بنیانگذاران صندوق تامینی ارزهای دیجیتال را مجبور به شرکت در روند رسیدگی کند. وویجر دیجیتال، یک کارگزاری رمزنگاری برجسته، تنها چند روز پس از توقف برداشت در پلتفرم خود، درخواست ورشکستگی، به ویژه حفاظت از ورشکستگی را داد.

 

وویجر دیجیتال در بیانیه ای اعلام کرد که دارایی های رمزنگاری شده به ارزش تقریبی ۱.۳ میلیارد دلار در پلتفرم خود دارد و بیش از ۳۵۰ میلیون دلار پول نقد از طرف مشتریان بانک تجاری متروپولیتن نیویورک نگهداری می کند. سام بانکمن-فرید، مدیر عامل FTX، یک میلیاردر ارزهای دیجیتال، اخیراً به Voyager Digital و BlockFi، یکی دیگر از پلتفرم‌های ارز دیجیتال در حال مبارزه، راه نجاتی داده است. FTX، صرافی رمزنگاری بانکمن-فرید، اخیراً با اعطای تسهیلات اعتباری ۲۵۰ میلیون دلاری به BlockFi موافقت کرد و همچنین مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را برای تأمین مالی Voyager Digital متعهد شد.

بیشتر وام دهندگان کریپتو در پی سقوط بازار کریپتو در هفته های اخیر، برداشت خود را متوقف می کنند. وام دهنده کریپتو Vauld اعلام کرد که برداشت از پلتفرم خود را به حالت تعلیق در می آورد و به لیست رو به رشدی از شرکت های ارز دیجیتال در حال مبارزه می پیوندد.

شرکت وام دهنده کریپتو Nexo اکنون در حال بررسی خرید Vauld است. Babel Finance یکی دیگر از وام دهندگان کریپتو است که اخیرا برداشت ها را متوقف کرد و در بیانیه ای گفت که به دلیل نوسانات بازار ارز دیجیتال با "فشار نقدینگی غیرمعمول" مواجه است.

 

تحلیل ارزدیجیتال بیت کوین

بیت کوین یکی از این ارزهای رمزنگاری معروف است. برای سرمایه گذاری روی آن، باید تحلیل بیت کوین را درک کنید. به هر حال، بدون تحلیل تکنیکال، تجارت ارزهای دیجیتال خطرناک می شود!

ارزیدو به صورت کاملا فنی برای درک اصول اولیه بیت کوین و اینکه چگونه تحلیل تکنیکال می تواند به سرمایه گذاران در تصمیم گیری های سرمایه گذاری آگاهانه کمک کند، کمک می کند. اگر می خواهید سرمایه گذار موفقی در ارزهای رمزنگاری باشید، ارزیدو یک شروع عالی است.

تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال شامل استفاده از شاخص‌های ریاضی بر اساس داده‌های قیمت قبلی برای پیش‌بینی روندهای آینده است. ایده اصلی این است که بازارها بر اساس الگوهای خاصی رفتار می کنند و پس از ایجاد، روندهایی که در جهت خاصی حرکت می کنند اغلب برای مدتی در همان مسیر ادامه می یابند.

به طور کلی، سرمایه‌گذاران می‌خواهند زمانی که بازارها پایین هستند خرید کنند تا بتوانند در آینده بالاتر بفروشند و در نتیجه سود کنند. تحلیل تکنیکال قبل از ورود به یک موقعیت، یکی از راه‌های شناسایی سطوح قیمتی است که حتما باید در نظر گرفته شود.

هیچ روش واحد و همه جانبه ای برای تحلیل تکنیکال کریپتو وجود ندارد. هر معامله گر ترجیح می دهد از اندیکاتورهای مختلفی استفاده کند و احتمالاً آنها را کمی متفاوت تفسیر می کند. همچنین لازم به ذکر است که هیچ تحلیل تکنیکی تقریباً ۱۰۰٪ پیش بینی کننده روند نیست.

 

تجزیه و تحلیل فنی ارزهای دیجیتال(مبانی)

فهرست بلندبالایی از شاخص‌های فنی مختلف و الگوهای نمودار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای انجام تجزیه و تحلیل فنی ارزهای دیجیتال استفاده کرد. کتاب های کاملی در این زمینه نوشته شده و دوره هایی ایجاد شده است.

در اینجا فقط چند شاخص فنی رایج وجود دارد که معامله گران می توانند هنگام یادگیری تحلیل تکنیکال از آنها استفاده کنند.

 

نمودارهای کندل استیک

معامله گران اغلب نمودارهای کندل استیک را به دلیل سطح بالایی از جزئیات ترجیح می دهند. کندل استیک ها به جای اینکه داده ها را در یک نقطه برای هر بازه زمانی متراکم کنند، چهار سطح قیمت متفاوت را برای هر بازه نمایش می دهند. این موارد عبارتند از (به ترتیب از بالا به پایین، به صورت بصری):

 

  • قیمت بالا
  • قیمت باز شدن کندل
  • قیمت بسته شدن کندل
  • قیمت پایین

 

کندل استیک این اطلاعات را به صورت یک میله و دو سایه به مانند یک شمع نشان می دهد. اوج فتیله بالا قیمت بالا و نوک فتیله پایین قیمت پایین است.

بدنه کندل استیک می تواند سبز یا قرمز به نظر برسد. قرمز نشان می‌دهد که قیمت‌ها در روز پایین‌تر از باز شدنشان به پایان رسیده‌اند. رنگ سبز نشان می دهد که قیمت ها روز را بالاتر به پایان رساندند.

در کندل استیک سبز، بالا نشان دهنده قیمت بسته شدن و پایین قیمت باز شدن است. برای کندل های قرمز، بالا نشان دهنده قیمت افتتاحیه و پایین قیمت بسته شدن است.

 

سطوح حمایت و مقاومت

اصطلاحات حمایت و مقاومت به سطوحی اطلاق می شود که قیمت ها به ترتیب به پایین یا اوج می رسند. معامله گران ممکن است این سطوح را شناسایی کرده و سپس از آنها برای تصمیم گیری آگاهانه در معاملات استفاده کنند.

حمایت و مقاومت چگونه تعیین می شود؟ راه های ممکن زیادی وجود دارد. گاهی اوقات می توان به سادگی به نمودار نگاه کرد و اشاره کرد که قیمت ها به طور مکرر به عقب کشیده شده اند (در مورد مقاومت) یا به پایین (در مورد حمایت).

پس از شناسایی، معامله گران ممکن است از این سطوح قیمت برای اطلاع رسانی استراتژی معاملاتی خود استفاده کنند. به عنوان مثال، سفارشات توقف ضرر ممکن است در حمایت قرار گیرند، در حالی که سفارشات فروش برای کسب سود ممکن است در مقاومت یا بالاتر از آن قرار گیرند.

راه‌های مختلفی برای استفاده از حمایت و مقاومت وجود دارد، زیرا این سطوح می‌توانند برای پیش‌بینی معکوس‌های قیمت استفاده شوند یا اگر قیمت‌ها فراتر از آن‌ها ادامه پیدا کند، نشان‌دهنده ظهور روند جدیدی است. اگر قیمت ها به بالاتر از مقاومت ادامه دهند، ممکن است حرکت صعودی پایدار را نشان دهد. به همین ترتیب، اگر قیمت ها به زیر سطح حمایت ادامه دهند، ممکن است به کاهش بیشتر ادامه دهند.

 

شاخص قدرت نسبی (RSI)

شاخص قدرت نسبی مورد علاقه معامله گران کهنه کار و مبتدی است. این شاخص خود را به صورت یک نمودار خطی ساده در زیر نمودار قیمت نشان می دهد.

خط بین مقادیر ۰ و ۱۰۰ در نوسان است و ۵۰ خنثی است. تصور می‌شود که ارزش بالاتر نشان‌دهنده شرایط خرید بیش از حد است، در حالی که مقدار پایین‌تر به‌عنوان شرایط فروش بیش از حد تصور می‌شود.

مانند بسیاری از ابزارهای تحلیل تکنیکال، RSI به بهترین وجه در ارتباط با سایر اندیکاتورها استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر قیمت یک ارز دیجیتال در همان زمانی که RSI امتیاز پایین ۲۰ را نشان می‌داد، به سطح حمایت تثبیت شده نزدیک می‌شد، احتمال افزایش قیمت آتی می‌تواند بالاتر از حد معمول باشد.

 

شاخص جهت دار متوسط ​​(ADX)

میانگین شاخص جهت دار یک شاخص کوتاه مدت است که برای کمک به سرمایه گذاران در تعیین میزان قوی یک روند استفاده می شود. هر چه ADX بالاتر باشد، ممکن است حرکت بیشتری پشت روندهای فعلی وجود داشته باشد.

ADX صرفاً میانگین مقادیر خطوط حرکت جهت دار در یک دوره خاص است. این خطوط با قیمت های پایین و بالای فعلی محاسبه می شوند. مشابه RSI، ADX می تواند مقداری بین ۰ تا ۱۰۰ داشته باشد.

اما برخلاف بسیاری از اندیکاتورهای دیگر، ADX به ندرت از ۶۰ بالاتر می رود. تحلیلگران نمودار عموماً معتقدند که ADX 25 و بالاتر نشان دهنده قدرت روند است و خواندن زیر ۲۰ به معنای عدم وجود روند است. بین ۲۰ و ۲۵ خنثی یا بدون روند در نظر گرفته می شود.

هنگامی که خط ADX در حال افزایش است، نشانه آن است که روند فعلی در حال قوی تر شدن است.

 

میانگین متحرک (MA)

در حالی که ADX به سرمایه گذاران کمک می کند تا قدرت یک روند را تعیین کنند، میانگین متحرک می تواند به عنوان ابزاری برای کمک به تعیین جهت یک روند استفاده شود. میانگین متحرک نقاط داده یک ارز دیجیتال را در یک دوره مشخص خلاصه می کند و کل را بر تعداد نقاط داده تقسیم می کند تا یک میانگین ایجاد کند. اصطلاح میانگین متحرک به این دلیل استفاده می شود که این عدد با استفاده از آخرین داده های قیمت به طور مداوم به روز می شود.

میانگین های متحرک بلندمدت شاخص های قوی تری هستند، زیرا حاوی داده های بیشتری هستند. اما MA در کوتاه مدت نیز قابل پیگیری است.

انواع مختلفی از میانگین متحرک، طول زمانی متفاوت برای آنها و راه های مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای ارائه سرنخ هایی در مورد جهت یک روند استفاده کرد.

یکی از سازه های صعودی معروف بر اساس MA به عنوان "صلیب طلایی" نامیده می شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که میانگین متحرک کوتاه‌مدت بالاتر از میانگین متحرک بلندمدت باشد، معمولاً میانگین متحرک ۵۰ روزه بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه است.

 

خطوط روند

خطوط روند همان چیزی است که به نظر می رسد – خطوطی که روندهای بالقوه را نشان می دهند. اینها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند و گاهی اوقات می توان چندین خط روند را روی یک نمودار ترسیم کرد تا الگوهای پیچیده تری را نشان دهد.

در ساده ترین شکل خود، خطوط روند، خطوطی هستند که چندین نقطه قیمت بالا یا پایین را به هم متصل می کنند. هر چه نقاط بیشتری در یک خط به هم متصل شوند، روند ممکن است قوی تر باشد.

خطوط روند را می توان ترسیم کرد تا انواع مختلفی از تنظیمات تحلیل تکنیکال کریپتو را نشان دهد.

 

الگوی فنجان و دسته

الگوی فنجان و دسته یک مجموعه معروف صعودی است. این نمودار از یک نمودار قیمت تشکیل شده است که روی آن یک فنجان (نیمه پایین یک دایره) و یک دسته (یک خط متمایل به پایین با زاویه ۴۵ درجه) روی آن کشیده می شود.

برای اینکه این اتفاق بیفتد، قیمت‌ها عموماً باید کاهش یابند، به طور خلاصه به سمتی معامله شوند، تقریباً به همان مدت زمانی که در ابتدا کاهش یافتند، افزایش یابند، و سپس یک افت شدید اما مختصر داشته باشند. افت نهایی دستگیره را ایجاد می کند، در آن نقطه تصور می شود که الگوی تایید شده است و قیمت ها ممکن است افزایش یابد.

معکوس این الگو نیز می تواند اتفاق بیفتد و تصور می شود که نزولی باشد. اگر فنجان و دسته وارونه اتفاق افتاد، مراقب باشید، زیرا قیمت ها ممکن است کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال رمزنگاری تنها یکی از چیزهایی است که سرمایه گذاران ممکن است بخواهند قبل از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بدانند. با این حال، تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال می‌تواند بسیار ذهنی باشد، حتی اگر خود شاخص‌ها مبتنی بر ریاضیات باشند.

لازم به ذکر است که هیچ نشانگر فنی در ۱۰۰% موارد صحیح نیست. حتی زمانی که چندین شاخص در یک نتیجه‌گیری همگرا می‌شوند، قیمت‌ها همچنان می‌توانند متفاوت از آنچه انتظار می‌رفت واکنش نشان دهند. بهترین چیزی که یک معامله گر می تواند به آن امیدوار باشد افزایش شانس تصمیم گیری است که بر اساس اطلاعات موجود احساس خوبی در مورد آن دارد.

 

چرا افراد مبتدی باید با تحلیل بیت کوین شروع کنند؟

اگر در دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال تازه کار هستید، فیلتر کردن ارزهای دیجیتال قابل اعتماد از ارزهای دیجیتال غیرقابل اعتماد بسیار دشوار است.

چندین ارز رمزنگاری‌شده که عموماً «میم کوین» نامیده می‌شوند، مانند Dogecoin، Shiba Inu و Poocoin، در چند وقت اخیر ظاهر شده‌اند و بخش بزرگی از سرمایه‌گذاران تازه کار را به خود جذب کرده اند.

از سوی دیگر، بیت‌کوین یک ارز دیجیتال امن‌ برای سرمایه‌گذاری است. این اولین رمز ارزی است که به وجود آمده است.

 

تجزیه و تحلیل بیت کوین: یک مرور کلی

 

دو نوع سرمایه گذار بیت کوین وجود دارد:

۱. HODLers – افرادی که بیت کوین را بدون قصد فروش برای چندین سال خریداری می کنند. تا با افزایش قیمت آن را به فروش برسانند.

۲. معامله گران – افرادی که بیت کوین را می خرند و قصد دارند آن را به سرعت با سود بفروشند. اگر می‌خواهید با سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، پول خود را سریع‌تر از روش‌های سنتی رشد دهید، تقویت مهارت‌های تحلیل تکنیکال ضروری است.

تحلیل تکنیکال از مفهوم الگوهای قیمت از گذشته و شاخص های فنی برای تجزیه و تحلیل نمودارها و پیش بینی حرکات آتی قیمت استفاده می کند. این را می توان برای هر بازاری، از جمله ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین (BTC) اعمال کرد.

وقتی به درستی انجام شود، تحلیل تکنیکال به شما کمک می‌کند تا پایین‌ترین و بالاترین قیمت بیت‌کوین را در بازه‌های زمانی مختلف پیش‌بینی کنید. چنین پیش‌بینی‌هایی به شما کمک می‌کند تا در مورد خرید بیت‌کوین با قیمت خوب و فروش با سود، تصمیم‌گیری آگاهانه و مبتنی بر داده‌ها بگیرید.

 

شروع با شاخص های تحلیل تکنیکال بیت کوین

برای شروع کار با تحلیل تکنیکال، به پلتفرمی نیاز دارید که ابزارهای قابل اعتماد و پیشرفته ای را برای آن فراهم کند. شما میتوانید از صرافی های معتبر برای این کار استفاده کنید.

در اینجا دو شاخص برای شروع برای مبتدیان وجود دارد:

 

۱. میانگین وزنی متحرک (MAW)

MAW برای سنجش احساسات کلی که به طور کلی در سراسر بازار احساس می شود استفاده می شود. این امر با تجزیه و تحلیل نوسانات قیمت در وقوع میانگین متحرک کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت انجام می شود. میانگین متحرک با گرفتن میانگین نقاط داده در یک دوره زمانی مشخص محاسبه می شود.

با مشاهده، می توانید نتیجه بگیرید که وقتی خط MAW (خط آبی) بالای میله ها باشد، نشان دهنده روند نزولی است. به طور مشابه، هنگامی که خط MAW زیر است، نشان دهنده یک روند صعودی است.

توجه داشته باشید که MAW ترجیحاً باید برای تجزیه و تحلیل حرکات قیمت در یک دوره کوتاه‌تر (روزها یا ساعت‌ها) و نه در دوره‌های طولانی مانند ماه‌ها یا سال‌ها استفاده شود.

 

۲. شاخص قدرت نسبی (RSI)

RSI یک "شاخص حرکت" است. این با مقایسه میزان رشد اخیر با رکودهای اخیر برای اندازه گیری سرعت و تغییر حرکات قیمت کار می کند. بین ۱ تا ۱۰۰ در نوسان است. این یک باور عمومی است که RSI برای خرید باید زیر ۳۰ و برای فروش بالای ۷۰ باشد. به عبارت ساده‌تر، هر چه RSI کمتر باشد، دارایی کمتر از ارزش‌گذاری شده‌تر است.

 

۳. فراکتال ویلیامز

این یک شاخص حرکت است و بر اساس فرمول ADX نوشته شده است. در حالی که ADX می تواند به شما کمک کند در میکرو فرو بروید، ویلیامز فراکتال یک شاخص عالی برای یک نمای ماکروسکوپی سریع از روند حرکت است. این نشانگر نوسانی قدرت هر دو حرکت صعودی و نزولی قیمت یک دارایی را نشان می دهد.

نقطه ضعف این شاخص این است که اغلب چندین مثبت کاذب تولید می کند. بنابراین، استفاده از اندیکاتورهای دیگر مانند ADX و RSI در ارتباط با فراکتال ویلیامز برای تصمیم‌گیری بهتر در معاملات توصیه می‌شود.

 

تحلیل بنیادی ارزدیجیتال در مقابل تحلیل فنی ارزدیجیتال

تحلیل بنیادی مبتنی بر این ایده است که قیمت یک دارایی توسط عوامل اساسی مانند عملکرد شرکت، مدیریت و اندازه بازار تعیین می شود. از طرفی تحلیل تکنیکال هیچ عامل اقتصادی یا بنیادی را در نظر نمی گیرد. این صرفاً بر روی نمودار و شاخص هایی مانند RSI، MACD و الگوهای کندل استیک متمرکز است.

 

تجزیه و تحلیل اتریوم: یک مرور کلی

اتریوم (ETH) یک دفتر کل توزیع شده و پلت فرم محاسباتی غیرمتمرکز با قابلیت قرارداد هوشمند است. برای دیدن تحلیل اتریوم می توانید به ارزیدو مراجعه کنید.

پروژه ETH توسط Vitalik Buterin در سال ۲۰۱۳ پیشنهاد شد. سایر بنیانگذاران عبارتند از Anthony Di Iorio، Charles Hoskinson، Mihai Alisie، Amir Chetrit، Joseph Lubin، Gavin Wood و Jeffrey Wilcke. یک ارزه اولیه کوین (ICO) در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و این ICO نزدیک به ۱۶ میلیون دلار جمع آوری کرد که هر توکن به قیمت ۰.۳۱ دلار آمریکا فروخته شد.  ICO اتریوم در نهایت به یکی از سودآورترین در تاریخ تبدیل شد.

شبکه اصلی در جولای ۲۰۱۵ با ۷۲ میلیون سکه از پیش استخراج شده راه اندازی شد که در حال حاضر ۶۵ درصد از عرضه در گردش را تشکیل می دهد.

اتریوم (ETH) سالهاست که دومین ارز دیجیتال بزرگ در جهان بوده است. با این حال، قیمت اخیراً کمی کاهش یافته است. آیا بازار صعودی برای ETH تمام شده است یا فقط یک اصلاح است؟

https://www.arzido.com/