مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان: جان باختن توله یوز جوان توران در تصادف

مدیرکل محیط زیست استان سمنان ضمن تأیید خبر جان باختن توله یوز یک ساله توران شاهرود در محدوده میامی-عباس آباد، اظهار داشت: پایش این محدوده با تعداد بیشتر و محدوده وسیع تر صورت خواهد گرفت.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان سمنان بهرامعلی ظاهری با اشاره به اینکه به دنبال خبر واصله از جانب عوامل محلی به اداره پارک ملی توران ساعت ۲۰: ۴۵ روز جمعه در خصوص تصادف یک قلاده توله یوزپلنگ آسیایی با خودرو مبحث در دستور فوری رسیدگی قرار گرفت، اظهار داشت: بلافاصله عوامل اجرایی پارک ملی توران و اداره حفاظت محیط زیست میامی به محل حادثه در فاصله ۱۵ کیلومتری خارج از منطقه حفاظت شده توران (مناطق آزاد میامی) حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت (محدوده کال تاغی) رجوع کردند.
وی ضمن بیان این که بعد از مشاهده و تأیید خبر، گزارش مربوطه به اداره کل به محل مورد نظر رسیدیم، اضافه کرد: تا بامداد روز شنبه گشت زنی در آن محدوده اجرا شد تا در صورت رجوع یوز مادر به محل تصادف، از بروز اتفاق ناگوار دیگری جلوگیری شود.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان با اشاره به اینکه گزارشی از مشاهدات یوز طی هفته های گذشته در منطقه (البته در محدوده منطقه حفاظت شده توران) دریافت شده بود، اظهار داشت: طی روزهای گذشته پایش شبانه روزی این محور بخصوص در محدوده الحاک –عباس آباد (داخل مرز منطقه حفاظت شده توران) در دستور کار یگان حفاظت و گشت سیار محیط زیست دو اداره (اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میامی و اداره پارک ملی توران) بوده است.
ظاهری در ادامه خاطرنشان کرد: از قبل، مبحث احتمال خبر تصادف یوز با خودرو های عبوری از منطقه حفاظت شده توران و زیستگاه های اطراف در کارگروه اضطراری بحران استانداری هم مطرح و مصوب شد که عوامل پلیس استان و میامی همکاری لازم برای پایش شبانه روزی محدوده های زیستگاه یوز در مجاورت جاده (ترانزیت میامی –عباس آباد) را انجام دهند.
وی با تکیه بر این که این پایش هم درحال انجام بوده است، اضافه کرد: با عنایت به حادثه پیش آمده، طی روزهای آتی هم با تعداد بیشتر و در محدوده وسیع تر صورت خواهد گرفت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: از رانندگانی که از این محور عبور می کنند، درخواست داریم با عنایت به نزدیکی زیستگاه حیات وحش در این منطقه (ابتدای شهرستان میامی تا خروجی استان سمنان) و احتمال گذر گونه های جانوری از جاده، در این محدوده با سرعت مطمئن رانندگی کنند تا از بروز تصادف با حیات وحش جلوگیری شود.

برچسب ها:, ,