در گفت وگو با باغ من مطرح شد؛ ایمن سازی محدوده عبور یوزپلنگ نیازمند اعتبار

به گزارش باغ من، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ایمن سازی محدوده عبور یوز یعنی حدود ۲۵ کیلومتر نیازمند اعتبار است، اظهار داشت: ارگان ها و مسؤلان مربوطه هم باید در این طرح مشارکت کنند.

جمشید محبت خانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این پرسش که از پانزدهم مردادماه تصادف یوز ماده با خودرو عبوری در جاده تهران-مشهد و دیده شدن یوز مادر و توله دیگرش کار حضور محیط بان ها شروع شده اما تا کی ادامه خواهد داشت، بیان نمود: در این طرح از اداره محیط زیست استان خراسان رضوی هم کمک گرفته شد تا در این پایش به استان سمنان کمک نماید.
وی با اشاره به اینکه دیده شدن یوز ماده هلیا همراه چهار توله نگرانی ها را از حضور یوز در جاده بیشتر کرده است، اضافه کرد: تا زمانی نگرانی در این حوزه رفع نشود کار پایش همچنان با مشارکت دو اداره کل ادامه می یابد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این پرسش که بالاخره راهکار چه خواهد بود، اظهار داشت: برای راهکار موقت مبحث اصلی یعنی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از راه رسانه ها، فضای مجازی و گروههای مختلف و ادارات محیط زیست دو استان همچنان در حال انجام می باشد تا از رانندگان در خواست شود در محدوده عبور یوز سرعت مطمئنه را رعایت نمایند.
محبت خانی ضمن بیان این که با همکاری پلیس راهور تابلوی سرعت ۷۰ در محل نصب شده اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: پلیس راهور با دوربین سرعت بالای اعلامی را اعمال قانون می کند اما در خواست از پلیس راهور اینست که تعداد دوربین های کنترل سرعت را در این راه یعنی حدود ۲۵ کیلومتر را بیشتر کند تا احیاناً اگر راننده ای بی توجهی کرد اعمال قانون شود.
وی اضافه کرد: مبحث فنس کشی همچنان از مباحث مورد بحث در حوزه محیط زیست پیرامون مساله یوز است که در صورت تأمین اعتبارات لازم این اقدام هر دو سوی جاده برای محدود سازی تردد عبور یوز از جاده اساسا اجرایی می شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این پرسش که قرار بود بودجه ای به اداره کل راه و ترابری سابق استان سمنان (شاهرود) برای تأمین روشنایی تعلق بگیرد اما این تخصیص پیدا نکرد آیا این امکان وجود دارد که محیط زیست از وزارت راه این درخواست را داشته باشد؟، افزود: اساسا بعنوان یکی از موضوعات تأمین روشنایی این محدوده دنبال خواهد شد اما بودجه باید از جانب منابع طبیعی هم پیگیری شود.

برچسب ها:,