سازمان هواشناسی هشدار داد رگبار و کاهش دما در شمال کشور

به گزارش باغ من، سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما تا ۱۴ درجه سانتیگراد اخطار داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: از روز سه شنبه تا چهارشنبه ( ۱۵ و ۱۶ شهریور) وقوع رگبار باران، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق، مه آلودگی و کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۴ درجه سلسیوس در استانهای اردبیل، گیلان و غرب مازندران پیشبینی می شود.

در اثر این مخاطره بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، اختلال در تردد، آبگرفتگی معابر به صورت محلی، صدمه به سازه های موقت، لغزش و رانش زمین و خسارت به محصولات کشاورزی دور پیشبینی می شود.

سازمان هواشناسی برای پیشگیری از صدمه های این مخاطره احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل ها، رودخانه ها و ساحل دریا، اجتناب از فعالیتهای کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت در فعالیتهای کشاورزی را سفارش می کند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاههای مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.