فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم خبر داد: کشف ۳۰ عدد طرقه وحشی از دوشنبه بازار قم

به گزارش باغ من، قم فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به کشف ۳۰ عدد طرقه وحشی از دوشنبه بازار یکی از مناطق شهر قم، اظهار داشت: این تعداد پرنده که ازطریق یک نفر از اتباع خارجی به فروش گذاشته شده بود، بعد از کشف و ضبط، جهت تیمار و نگهداری به اداره کل منتقل شد.
محمدرضا عابدی امروز ۱۴ شهریورماه در سخنانی اظهار داشت: در امتداد پیشگیری و مقابله هرچه بهتر با تخلفات زیست محیطی خصوصاً خرید و فروش جانوران وحشی، گشت و پایش یگان حفاظت علاوه بر زیستگاه های طبیعی در مناطق شهری نیز به شکل گسترده به انجام می رسد.
وی با اعلان اینکه یگان حفاظت محیط زیست در تمامی ساعات شبانه روز و گاهی بصورت نامحسوس، واحدهای صنفی مرتبط را مورد نظارت قرار می دهند، اشاره کرد: بررسی خرید و فروش حیات وحش در فضای مجازی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط یگان حفاظت انجام می گیرد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به کشف ۳۰ عدد طرقه وحشی از دوشنبه بازار یکی از مناطق شهر قم، اظهار داشت: این تعداد پرنده که ازطریق یک نفر از اتباع خارجی به فروش گذاشته شده بود، بعد از کشف و ضبط، جهت تیمار و نگهداری به اداره کل منتقل شد.
وی همین طور از کشف دو عدد لاشه گراز در یک واحد صنفی در شهر قم آگاهی داد و اظهار داشت: متأسفانه این متخلف زیست محیطی بصورت غیرقانونی مبادرت به شکار گراز کرده بود و اساسا این نکته بسیار اهمیت دارد که خوردن گوشت گراز از نظر فقهی حرام است.
عابدی در آخر خواهان همکاری و تعامل هرچه بیشتر مردم در کشف و شناسایی تخلفات زیست محیطی در استان قم شد و اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند گزارش های خود از هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تاکسیدرمی آنها را با شماره تلفن ۱۵۴۰ و یا ۳۶۲۰۷۲۹۹ در بین بگذارند.