تصویب اصلاحیه طرح اسقاط خودرو ها در کمیسیون صنایع مجلس

به گزارش باغ من، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن از تصویب اصلاحیه ماده ۱۰ طرح اسقاط خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در جلسه امروز این کمیسیون اطلاع داد.
علی جدی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان نمود: بحث اصلی در جلسه امروز کمیسیون مبحث اسقاط خودرو ها بود که لایحه آن توسط دولت عرضه شده است و دو فوریت آن در صحن علنی مجلس رای آورد.
وی اضافه کرد: در فرصتی که امروز داشتیم باید مبحث را جمع بندی کرده و برای فردا نامه آنرا ارسال نماییم که برای جلسه سه شنبه برسد.
نماینده مردم شیروان در مجل شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت بر ماده ۱۰ طرح اسقاط خودرو که قبلا ساماندهی خودرو بود اصلاحیه ای زده بود که مصوب شد در خصوص این که خودرو ها (اعم از خودرو های سبک و سنگین) و موتورسیکلت هایی که در داخل کشور تولید می شوند از قیمت کارخانه ای خودرو در صورتیکه گواهی اسقاط وجود نداشته باشد و به تشخیص وزارت صمت عملا ۱.۵ درصد قیمت خودرو را واریز نماید تا عملا برای آن خودرو پلاک گذاری شود و معطل اسقاط خودرو نشود و بتواند خودرو یا موتورسیکلت را عرضه نموده و بفروشد که این مورد را مصوب کردیم.
جدی اضافه کرد: این مورد جمع بندی شد و نکته دیگری که در ارتباط با اسقاط خودرو مصوب شد این بود که مسئولیت آن به وزارت صمت داده شد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن در ارتباط با میهمانان جلسه امروز (یکشنبه) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز رضا فاطمی امین – وزیر صمت و نمایندگانی از راهنمایی و رانندگی، خودروسازها و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

منبع:

برچسب ها: