موضع کشورهای اتحادیه اروپا در مورد جبران خسارت های اقلیمی

باغ من: به گزارش باغ من، کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ موضع مشترک در مورد جبران خسارت های اقلیمی در نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد COP27 هستند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) تلاش خواهند کرد تا در موضع خود برای مذاکرات آب و هوایی سال جاری سازمان ملل متحد همچون در مورد مبحث بحث برانگیز جبران خسارتی که تغییرات اقلیمی به فقیرترین مردم جهان وارد می کند، با یکدیگر به توافق برسند.
اتحادیه اروپا، سومین تولید کننده بزرگ گازهای گلخانه ای در جهان است که با فشار کشورهای درحال توسعه برای تعدیل مقاومت خود در مقابل جبران خسارت ناشی از سیل، بالا آمدن سطح آب دریاها و سایر اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی مواجه می باشد.
فرانس تیمرمن، مسئول سیاست آب و هوایی اتحادیه اروپا اظهار داشت: ایده هایی را مطرح خواهیم کرد تا این اطمینان حاصل شود که سازگاری و ضرر و زیان به شکلی مورد توجه قرار می گیرد که کشورهای درحال توسعه آنرا مثبت تلقی کنند. تصور می کنم بسیار اهمیت دارد که اتحادیه اروپا این نقش را ایفا کند.
پیش نویس موضع مذاکره اتحادیه اروپا برای نشست سران سازمان ملل در نوامبر نشان میدهد که کشورهای عضو از گفتگو در مورد این مورد در نشست COP27 در مصر حمایت می کنند. این اقدام می تواند پیشرفت به حساب آید چونکه حتی مطرح شدن مبحث ضرر و زیان در دستور کار نشست سران در بین دیدگاه های متفاوت کشورهای ثروتمند و فقیر در مورد این که این مذاکرات باید چه نتیجه ای داشته باشد، بحث برانگیز شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای درحال توسعه براین باورند که COP27 باید صندوقی را برای پشتیبانی از کشورهایی که تحت تأثیر شرایط آب و هوایی مانند سیل سالجاری در پاکستان قرار گرفته اند، ایجاد نماید.

منبع:

برچسب ها:, , ,