گردباد در بنگلادش قربانی گرفت

به گزارش باغ من، به قول مقامات بنگلادش، گردباد امروز (سه شنبه) سواحل این کشور را درنوردید و منجر به کشته شدن دستکم ۹ نفر، تخریب خانه ها، سقوط درختان و قطعی برق شد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، پیش از وقوع این گردباد معروف به “سیترانگ” مقامات محلی مبادرت به تخلیه ساکنان منازل کردند که به کاهش تلفات ناشی از این حادثه کمک کرده با این وجود تابحال گزارشی کامل از میزان خسارات و تلفات این گردباد در دست نیست. همینطور گردباد و توفان منجر به وقوع سیل در مناطق ساحلی کم ارتفاع شده است.
به قول مقامات، خطوط برق و تلفن تا حد زیادی قطع شده و مناطق ساحلی در تاریکی فرو رفته است. بیشتر قربانیان این حادثه هم بر اثر سقوط درختان جان خویش را از دست دادند.
گزارش ها حاکیست که بارش شدید باران در خیابان های “داکا”، پایتخت این کشور منجر به جاری شدن سیلاب و اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه شده است. این گردباد همینطور ایالت “بنگال غربی” واقع در شرق هند را تحت تاثیر قرار داده است.
جنوب آسیا در سالهای اخیر شاهد افزایش شرایط نامساعد جوی بوده که سبب خسارات گسترده ای شده است. در همین حال کارشناسان محیط زیست اخطار می دهند که تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به وقوع فجایع بیشتری بخصوص در مناطق پرجمعیت مثل بنگلادش شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، یکی از مقامات بنگلادش در اینباره اظهار داشت: امسال میلادی (۲۰۲۲) شرایط اضطراری آب و هوایی بوجود آمده مانند سیل و خشکسالی در مقیاسی که قبلاً هیچگاه مشاهده نشده بود، رخ داده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,