هواشناسی اخطار داد: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در سواحل شمالی تا 2 و نیم متر

به گزارش باغ من، سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع امواج تا ۲.۵ متر در بعضی سواحل شمالی کشور اخطار داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور اخطار زردرنگ، از وزش باد همراه با افزایش ارتفاع امواج در نواحی ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در فراساحل تا ۲.۵ متر از جمعه تا شنبه (۶ تا۷ آبان) در نواحی ساحلی و دور از ساحل استانهای گیلان، مازندران و گلستان اطلاع داد.

در اثر این مخاطره جوی احتمال صدمه به تورهای صیادی و قفس ها، اختلال در تردد با قایق های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی پیشبینی می شود.

سازمان هواشناسی برای پیش گیری از صدمه های ناشی از این مخاطره محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در کارهای دریایی را سفارش می کند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، اخطار زردرنگ به معنای اینست که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را بوجود آورد. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرف دیگر مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع:

برچسب ها:, , ,