بارش باران در نقاط مختلف کشور

باغ من: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح وضعیت جوی استانهای کشور طی هفته آتی از بارش باران در نقاط مختلف کشور آگاهی داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (۱۳ آبان ماه) سامانه بارشی در شرق کشور فعال است و به تدریج از اواخر وقت از مرزهای شرقی خارج می شود.

وی اضافه کرد: براین اساس امروز در جنوب استانهای بوشهر، فارس، در بعضی مناطق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ می دهد.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، در شرق سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود.

وی افزود: شنبه (۱۴ آبان ماه) با گذر موج تراز میانی جو از شمال شرق کشور در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ارتفاعات شرقی البرز همین طور در ارتفاعات استانهای هرمزگان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد و بارش پراکنده رخ می دهد.

ضیاییان اشاره کرد: یکشنبه (۱۵ آبان ماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود و به تدریج با شمالی شدن جریان باد روی دریای خزر بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران شروع و دریای خزر مواج می شود.

به گفته رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، دوشنبه (۱۶ آبان ماه) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد همین طور بارش در سواحل شمالی تشدید می شود و با گذر متناوب امواج تراز میانی از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و در ارتفاعات برف انتظار می رود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۷ آبان ماه) در شمال غرب، گیلان، دامنه های زاگرس در غرب و دامنه های جنوبی البرز در قزوین و البرز ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیاییان در آخر اشاره کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۴ آبان ماه) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه (۱۵ آبان ماه) صاف و غبار محلی گاهی وزش باد با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیائیان درباره ی سردترین و گرم ترین نقاط کشور اظهار داشت: امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ آبان ماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۱ درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز استان و شهرکرد با دمای ۱ و ۳- درجه سانتی گراد سردترین مرکز استان هستند.

برچسب ها:, , ,