امضای تفاهم نامه میان منابع طبیعی و آموزش و پرورش تهران برای اصلاح فرهنگ زیست محیطی

به گزارش باغ من، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از انعقاد تفاهم نامه مشترک فیمابین اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبرداد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا رضا بیانی اظهار داشت: رشد فزاینده جمعیت، ماشینی شدن زندگی در سالهای اخیر بشررا از بهره گیری صحیح از منابع طبیعی غافل کرده است.
وی ادامه داد: شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن بعنوان بستر توسعه پایدار امروزه مبحث مورد توجه جهانی و یکی از اهداف مهم نظام تعلیم و تربیت اسلامی است، ازاین رو باید با طراحی و تدوین برنامه های متناسب آموزشی و ترتیبی و همکاری و هماهنگی با دستگاه ها و سازمان های ذیربط و تلاش و کوشش در اجرای بهینه آنها به این مهم دست یافت.
بیانی در انتها اظهار داشت: در این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های مشترک برای شناخت ابعاد مختلف طبیعت و توجه به منابع موجود در آن بعنوان بستر فعالیت اقتصادی و اجتماعی همینطور تعیین سودمندی منابع طبیعی برای اقشار مردم با تقویت حس مشترک پذیری و طبیعت دوستی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان آن مورد توجه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران این تفاهمنامه فیمابین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با نمایندگی رضا بیانی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با نمایندگی مسعود بهرامی منعقد گردید.
تعیین عملکردهای سودمند عناصر زیست محیطی همچون منابع طبیعی برای خدمت به انسان بین دانش آموزان، اولیای آنان و فرهنگیان، توسعه و اصلاح فرهنگ زیست محیطی بین دانش آموزان و بالطبع در میان خانواده ه، هماهنگی و همکاری برای تحقق اهداف هردو اداره کل، ترویج شیوه های حفاظت احیا توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی در میان معلمان، دانش آموزان و اولیای آنان، تقویت حس مسئولیت و مشارکت پذیری دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی بعنوان مواهب الهی و ایجاد نهضت فراگیر محافظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی در عرصه ها و محیط زندگی با اشاعه ترویج فرهنگ منابع طبیعی در کشور اهداف انعقاد این تفاهم نامه هستند.

منبع: