دشواری برقراری عدالت اقلیمی با افزایش جمعیت جهان

به گزارش باغ من، سازمان ملل متحد اعلام نمود: با عبور جمعیت جهان از هشت میلیارد نفر برقراری عدالت اقلیمی سخت تر می شود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان ملل متحد با بیان این که جمعیت جهان امروز (سه شنبه) از مرز هشت میلیارد نفر گذشت، اخطار داد: مناطقی که هم اکنون به علت تغییرات آب و هوایی با کمبود منابع روبرو هستند با مشکلات بیشتری مواجه می شوند.
مدیر جمعیت و پایداری مرکز تنوع زیستی اظهار داشت: هر فرد به سوخت، چوب، آب و مکانی به منظور زندگی نیاز دارد.
کارشناسان اعتقاد دارند که فشار منابع بخصوص در کشورهای آفریقایی که انتظار می رود جمعیت آنها رشد قابل توجهی داشته باشد، وحشتناک خواهد بود. همینطور این کشورها همچون کشورهایی هستند که از صدمه پذیرترین ها در مقابل تاثیرات آب و هوایی هستند و بیشترین نیاز را به تأمین مالی اقلیمی دارند.
طبق گزارش موسسه اقتصاد و صلح، پیشبینی می شود در کشورهای جنوب صحرای آفریقا جایی که حدود ۷۳۸ میلیون نفر هم اکنون بدون دسترسی به منابع غذایی کافی زندگی می کنند، جمعیت تا اواسط قرن ۹۵ درصد افزایش پیدا میکند. این اندیشکده در گزارش اکتبر خود اخطار داد که بخش عظیمی از جنوب صحرای آفریقا تا اواسط قرن ناپایدار خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، “جان ویلموت”، مدیر بخش جمعیت سازمان ملل اظهار داشت: رسیدن به رقم هشت میلیارد نفر نشانه ای از موفقیت انسان است اما در عین حال هم خطر بزرگی برای آینده به حساب می آید.

منبع:

برچسب ها:, , ,