اخطار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در ۷ استان

به گزارش باغ من، سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش آلودگی هوا در هفت استان در نیمه شمالی کشور اخطار داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطار زردرنگ از پایداری جو، آلودگی هوا، سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی اطلاع داد.
این مخاطرات یکشنبه ( ۲۰ آذرماه) در اراک، ارومیه، تبریز و سمنان، دوشنبه ( ۲۱ آذرماه) در اراک، ارومیه، تبریز، اصفهان و سمنان، سه شنبه ( ۲۲ آذرماه) در تبریز، تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان و چهارشنبه (۲۳ آذرماه) در تهران، کرج، اراک، اصفهان و سمنان مورد انتظار است.
در این شرایط جوی احتمال افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخصهای آلودگی هوا، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروههای حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور برای کاهش صدمه های ناشی از این مخاطرات مدیریت بهینه در مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیتهای صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز بخصوص سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری های قلبی و تنفسی را سفارش می کند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، اخطار زردرنگ به معنای اینست که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که امکان دارد در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد نماید. این اخطار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرفی مسؤلان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.