اعلام استانهای بارانی و برفی طی امروز و فردا

به گزارش باغ من، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و برف در بیش از ۱۲ استان کشور طی امروز جمعه(دوم دی ماه) آگاهی داد و اظهار داشت: فردا نیز به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.
صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، به پیش بینی کلی آب و هوای کشور طی چند روز آینده، برمبنای نقشه های همدیدی و آینده نگری پرداخت و اظهار داشت: امروز، جمعه (دوم دی ماه) در استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، همدان، مرکزی، بوشهر، شمال فارس و شمال خلیج فارس بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت و در استانهای جنوبی رعد و برق رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: روز شنبه (سوم دی ماه) به جز استان سیستان و بلوچستان، در سایر مناطق کشور بارش رخ خواهد داد.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه شدت بارش در این دو روز در استانهای واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی است، اظهار داشت: یکشنبه (چهارم دی ماه) در نوار شمالی و استانهای غربی کشور و دوشنبه (پنجم دی ماه) در استانهای ساحلی خزر و شمال شرق، بارش با شدت کمتر ادامه دارد.
ضیائیان افزود: از بعدازظهر دوشنبه با ورود سامانه بارشی دیگر به کشور در شمال غرب و روز سه شنبه (ششم دی ماه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های البرز مرکزی بارش پیش بینی می شود. خلیج فارس نیز در دو روز آینده مواج خواهد بود.
وی همین طور حداکثر و حداقل دمای تهران طی سه روز آینده را اعلام و عنوان کرد: دمای تهران در روز جمعه در بیشترین و کمترین حالت خود بین ۸ تا ۳ درجه سانتیگراد، فردا بین ۶ تا ۴ درجه سانتیگراد و پس فردا بین ۵ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ی وضعیت جوی پایتخت نیز اظهار داشت: آسمان تهران، طی امروز، جمعه کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد ملایم و در شب نیمه ابری تا ابری گاهی با وزش باد پیش بینی می شود.
ضیائیان اضافه کرد: همین طور فردا، در ضمن روز ابری در بعضی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق و در شب ابری در بعضی ساعت ها بارش باران و گاهی بارش برف و وزش باد و مه رقیق را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: اما پس فردا هوای تهران ابری در بعضی ساعت ها بارش باران گاهی بارش پراکنده برف و به تدریج کاهش ابر و در بعدازظهر وزش باد پیش بینی می شود.

منبع:

برچسب ها:, , ,