کولاک قرن در آمریکا جستجوی اجساد یخ زده در خودرو های مدفون در برف

به گزارش باغ من، در صورتی که امدادگران و ماموران اورژانس در نیویورک در جستجوی مردم درمانده و گرفتار در برف و کولاک هستند، شبکه خبری ˮان بی سی نیوزˮ گزارش کرده که شمار کشته های این توفان زمستانیِ کم سابقه و مرگبار در سرتاسر آمریکا که مقامات ایالتی آنرا ˮکولاک قرنˮ نامدیده اند تابحال به ۶۰ تن رسیده است.
به گزارش باغ من به نقل از گاردین، مقامات، شرایط فوق را در سرتاسر ایالت نیویورک خصوصاً در شهر بوفالو وحشتناک توصیف کرده اند و امدادگران، اجساد برخی از سرنشینان خودرو های محبوس شده در زیر برف و یخ را کشف کرده اند و ماموران اورژانس، “ماشین به ماشین” را در جستجوی زنده یا مرده سرنشینان و رانندگان آنها، می گردند.
توفان زمستانی اخیر در سراسر ایالات متحده ده ها کشته در پی داشته و موجب هرج و مرج سفرهای کریسمس شده است.
افزایش تلفات سرمای کشنده در آمریکا و کانادا/ سقوط ایگواناهای یخ زده از روی درختاناعضای گارد ملی و سایر تیم های امدادی، صدها نفر را از داخل خودرو های مدفون زیر برف و خانه های بدون برق نجات داده اند، با اینحال مقامات می گویند افرادی بیشتری در برف گرفتار شده و احتمالاً جان باخته اند.

یکی از مقامات محلی به شبکه خبری سی ان ان گفته است: خیلی از خانواده ها با فرزندانشان در شهرهای دیگر تماس می گیرند و می گویند که درحال یخ زدن هستند.
یخبندان منجر به بسته شدن موقت تعدادی از شلوغ ترین مسیرهای حمل و نقل کشور شده و به خانواده ها و رانندگان هشدار داده شده که از سفر اجتناب کنند.

مقامات محلی نیویورک همین طور مواردی از ایست قلبیِ شهروندان را در هنگام پارو کردن برف سنگین از اطراف خانه هایشان گزارش کرده است.
توفان های شدید زمستانی رفت وآمد و حمل و نقل در آمریکا را در تعطیلات سال نوی میلادی مختل کرده و موجب سرگردانی مسافران بدنبال لغو هزاران پرواز و همین طور منجر به قطعی گسترده برق در خیلی از مناطق شده است.

منبع: