ادامه آلودگی هوای تهران

باغ من: بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان پایداری و سکون جوی و ادامه آلودگی هوا و فعالیت سامانه بارشی از پس از ظهر چهارشنبه (۱۴ دی) پیش بینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، با بررسی نقشه های هواشناسی و پیش یابی مدلهای عددی، پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۹ وضعیت جوی استان تهران تا فردا پس از ظهر (۱۴ دی) با پایداری و سکون نسبی جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی دما در بیشتر مناطق استان خصوصاً مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی آسمان صاف و غبارآلود و همراه با انباشت آلاینده ها و ادامه کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

از پس از ظهر چهارشنبه (۱۴ دی) با شروع فعالیت سامانه بارشی به تدریج شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد و در اواخر وقت بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان خصوصاً بارش برف گاهی همراه با کولاک برف در ارتفاعات و ادامه آن تا بامداد روز جمعه (۱۶ دی) خواهیم بود.

برای روز شنبه (۱۷ دی) در ارتفاعات بارش پراکنده برف گاهی همراه با کولاک برف و در سطح استان خصوصاً نیمه جنوبی وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود.

دمای استان برای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵دی) کاهش ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و سپس تغییرات محسوسی در این پارامتر رخ نخواهد داد.

آسمان تهران فردا (۱۴ دی ) صاف و غبارآلود و به تدریج ابری و گاهی وزش باد ملایم و با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۵ دی ) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت ها بارش باران با احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۳- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.

منبع: