سرپرست مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان: مناطق مرتفع غرب و جنوب اصفهان برفی می شود

به گزارش باغ من، سرپرست مرکز پیشبینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش پراکنده برف بخصوص در مناطق مرتفع و کوهستانی غرب و جنوب استان اصفهان طی روز پنجشنبه اطلاع داد.

لیلا امینی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به گذر موج ناپایدار از روی استان از امروز تا روز جمعه هفتم بهمن ماه، عنوان کرد: امروز آسمان اغلب مناطق کمی ابری همراه با افزایش ابر و هوای مناطق غربی و جنوبی مه آلود پیشبینی می شود.
وی افزود: فردا پنجشنبه در مناطق غربی و جنوبی استان و بخصوص در ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش پراکنده برف را انتظار داریم.
سرپرست مرکز پیشبینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: فعالیت موج بارشی روز جمعه در ساعات پس از ظهر مناطق شمال و شمال غرب استان را در بر می گیرد.
امینی با اشاره به اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن صبح فردا به ۲ درجه سلسیوس زیر صفر می رسد.
وی افزود: بوئین میاندشت با دمای ۱۷ درجه سلسیوس زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان پیشبینی می شود.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان درمورد سامانه بارشی پیش رو اخطار سطح زرد صادر کرد. برپایه اطلاعیه امروز هواشناسی اصفهان، با ورود موج بارشی از فردا پنجشنبه بارش باران و برف، کولاک در گردنه ها و کاهش دید و مه آلودی هوا مناطق غرب و جنوب و بخصوص ارتفاعات این مناطق را در برمی گیرد.
فعالیت این موج دور جمعه هفتم بهمن ماه در مناطق شمال و شمال غرب و بخصوص ارتفاعات خواهد بود که منجر به لغزندگی جاده ها و احتمال اختلال در تردد جاده ای و افزایش مصرف حامل های انرژی می شود.
هواشناسی استان در این اطلاعیه نسبت به احتیاط در تردد جاده ای و ضرورت به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی طی آخر هفته و هم کنترل دمای گلخانه ها و مرغداری ها تاکید کرده است.

منبع: