کارشناس هواشناسی اصفهان خبر داد؛ سمیرم رکورددار بارش های اصفهان

به گزارش باغ من، کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه سمیرم با ۵۱ میلیمتر رکورددار بارش های شبانه روز گذشته است، اظهار داشت: ارتفاع برف در فریدونشهر طی این مدت به ۸۰ سانتیمتر رسید.

آسیه آقایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به بارندگی های شبانه روز گذشته تا بامداد امروز عنوان کرد: شهرستان سمیرم با ۵۱ میلیمتر رکورددار بارش ها در استان بوده است.
وی افزود: بعد از سمیرم بیشترین میانگین بارشی به ترتیب از چادگان با ۴۸.۶ میلیمتر، اسلام آباد موگویی از توابع فریدونشهر با ۳۸ میلیمتر، خوانسار ۳۱.۴،، داران و فریدونشهر با ۲۵، دهاقان ۲۳، گلپایگان ۱۸.۶، بوئین میاندشت ۱۴.۴، نجف آباد ۱۳، پادنای سمیرم ۱۲، چوپانان و زرین شهر ۱۱، نطنز و کاشان ۱۰ و مبارکه و شهرضا ۹ میلیمتر بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان ضمن اشاره به این که میانگین بارش باران در کلانشهر اصفهان تا بامداد امروز به ۱۰ میلیمتر رسید، افزود: بیشترین بارش برف هم به ترتیب از فریدونشهر با ۸۰ سانتیمتر، سمیرم ۷۲ سانتیمتر، چادگان و داران ۶۰ سانتیمتر و خوانسار با ۳۸ سانتیمتر بوده است.
آقایی با اشاره به اینکه تا شامگاه امروز کماکان بارش پراکنده برف و باران ادامه دارد، تصریح کرد: این سامانه بارش زا طی امروز از استان به تدریج خارج می شود.
وی افزود: امروز وضعیت جوی در اغلب مناطق ابری تا نیمه ابری و مه رقیق پیشبینی می شود و در بعضی مناطق بخصوص جنوب و شرق استان وزش باد به نسبت شدید تا شدید را انتظار داریم.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین پنج تا ۱۰ درجه کاسته می شود، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۱ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن صبح فردا به یک درجه سلسیوس زیر صفر می رسد.
آقایی افزود: بوئین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سلسیوس زیر صفر و خوروبیابانک با دمای ۱۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت آینده پیشبینی می شود.

برچسب ها:, , ,