بارش های مخاطره آمیز در زاگرس مرکزی

به گزارش باغ من، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تکیه بر این که بارش برف در تهران مناسب و معمولی است، اظهار نمود: بارش های شدید برف در ایام آینده در زاگرس مرکزی بخصوص در چهار محال و بختیاری می تواند مخاطره آمیز باشد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به برخی مطالب انتشار یافته در فضای مجازی در خصوص بارش های شدید و بیش از اندازه معمول در تهران اظهار نمود: طی روز گذشته (۲۳ بهمن) شاهد بارش مناسب و در حد معمولی در سطح استان تهران بودیم که تمام سطح استان را درگیر کرده بود اما امروز (۲۴بهمن) بارشی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طی روز سه شنبه (۲۵ بهمن) هم شاهد بارش های خفیف خواهیم بود و چهارشنبه (۲۶ بهمن) بارش هایی به صورت برف و باران پیشبینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در رابطه با وضعیت دمایی استان تهران اظهار داشت: امروز (۲۴ بهمن) کاهش دمای یک تا دو درجه ای پیشبینی می شود و چهارشنبه افزایش دما و پنجشنبه کاهش دما مورد انتظار است.

وی افزود: پدیده جوی مهم بارش شدید برف در مناطقی همچون چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شرقی خوزستان طی امروز است همینطور چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات غربی اصفهان، ارتفاعات شرقی لرستان، ارتفاعات شرقی خوزستان طی روز سه شنبه بارش برف سنگینی را تجربه خواهند کرد.

ضیاییان در انتها خاطرنشان کرد: این بارش ها در زاگرس مرکزی بخصوص چهارمحال و بختیاری می تواند خطرات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. برف های شدید روزهای آینده در کنار برف های روزهای گذشته امکان دارد صدمه های زیادی را به دنبال داشته باشد. امکان دارد مسیرهای خیلی از شدت بارش برف مسدود شوند ازاین رو مردم در این روزها اکیدا از سفر و صعود به ارتفاعات بپرهیزند.

منبع:

برچسب ها:, ,