مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان: حریق در 4 شهرستان گیلان

به گزارش باغ من، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از حریق در ۴ شهرستان این استان آگاهی داد و اظهار داشت: شهرستان های سیاهکل، ماسال، رشت و تالش درگیر حریق های سطحی شدند.

امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تغییر هشدار هواشناسی از زرد به نارنجی برای شرایط جوی گیلان، اظهار داشت: با هشدار نارنجی هواشناسی و قرارگیری در وضعیت بحران، تمامی دستگاه های خدمات رسان و فرمانداری های گیلان به حالت آماده باش در آمد.
وی با اشاره به افزایش سرعت باد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در گیلان، اضافه کرد: وزش تندباد در گیلان خسارات چندانی به زیرساخت ها اماکن مسکونی وارد نکرده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از حریق در ۴ شهرستان این استان آگاهی داد و افزود: شهرستان های سیاهکل، ماسال، رشت و تالش درگیر حریق های سطحی شدند.
مرادی از مهار حریق شهرستان های گیلان آگاهی داد و بیان کرد: با کوشش های یگان های امدادی، تیم مدیریت بحران، یگان های حفاظت و کمک های مردمی حریق تمام شهرستان های گیلان به جز تالش مهار گشت.
وی افزود: وسعت حریق و سرعت وزش باد گرم در تالش سبب شده تا مهار و کنترل حریق در این منطقه به کندی صورت گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلان اینکه خسارت چندانی از ناحیه حریق ها در استان به افراد وارد نشده است، اظهار داشت: حریق ها بیشتر کف سوزی بوده و به منازل مسکونی و عمومی سرایت نکرده است.
مرادی با تأکید بر حفظ و مراقبت از جنگلها و منابع طبیعی گیلان، بیان کرد: وجود جنگل های هیرکانی در استانهای شمالی کشور به ویژه گیلان، وظیفه ما را در قبال حفاظت و نگهداری از آن سنگین می کند.
وی با اعلان اینکه دلیل حریق در جنگل های گیلان عامل انسانی بوده است، اضافه کرد: عمدی و یا غیرعمدی بودن حریق ها در نقاط مختلف استان در دست بررسی می باشد و تا حالا عمدی بودن حریق تأیید نشده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان، به مسافرین و گردشگران سفارش کرد برای حفظ جنگل های هیرکانی و منابع طبیعی استان، از روشن کردن آتش در جنگلها به جد پرهیز کنند.

منبع:

برچسب ها:, , ,