سرپرست مرکز پیش بینی هواشناسی اصفهان: بارش های رگباری اصفهان را فرامی گیرد

باغ من: سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از بارش های رگباری پراکنده در مناطقی از استان طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری و احتمال وقوع سیلاب خبرداد.

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلان اینکه وضعیت جوی استان روز یکشنبه پایدار می باشد و در کلان شهر اصفهان غبار محلی و کاهش دید را انتظار داریم، گفت: روز دوشنبه هشتم اسفندماه با ورود موج بارشی از جنوب و جنوب شرق اصفهان، بارش رگباری پراکنده همراه با رعد و برق به تدریج مناطق شرق، جنوب، شمال شرق، مرکز و جنوب غرب استان را فرا می گیرد.
سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اعلان اینکه احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست، اظهار داشت: این موج بارشی آخر وقت سه شنبه از استان خارج می شود.
امینی اشاره کرد: باتوجه به بارندگی رگباری و روند افزایشی دما، احتمال سقوط بهمن و جاری شدن سیلاب و همین طور کولاک در برف گردنه ها وجود دارد.
وی با اعلان اینکه کمینه دمای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه بیشتر می شود، اضافه کرد: بیشینه دمای هوای کلان شهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامدادان فردا به چهار درجه سلسیوس بالای صفر می رسد.
سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بوئین میاندشت با دمای پنج درجه سلسیوس زیر صفر و زرین شهر با دمای ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان پیش بینی می شود.
امینی با اشاره بارش های شبانه روز گذشته تا بامداد امروز، اضافه کرد: بیشترین میانگین بارش از برزوک با ۶ میلیمتر، شهر اصفهان با چهار میلیمتر، بیاضه با ۳.۵ میلیمتر، کاشان با ۱.۲ و نطنز با یک میلیمتر بوده است.