براساس داده های ۱۱ ایستگاه پایش فعال؛ هوای اصفهان سالم می باشد

باغ من: شاخص کیفی هوای اصفهان امروز نهم اسفندماه بر طبق داده های ۱۱ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۹۰ در وضعیت قابل قبول ثبت گردید.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: میانگین شاخص هوای کلان شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت بامداد امروز سه شنبه نهم اسفندماه برمبنای داده های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت قابل قبول ثبت گردید.
جمشید لقایی با اعلان اینکه امروز شاخص ۲ ایستگاه پایش هوا در وضعیت هشدار قرار دارد، افزود: دانشگاه صنعتی با ۱۱۷ و بلوار کاوه با ۱۰۴ AQI در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.
مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: شاخص هوا در ایستگاه رهنان با ۹۲، میدان انقلاب با ۹۱، میدان باهنر و محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۹۰، کردآباد با ۸۸، سپاهان شهر با ۸۷، فرشادی با ۸۴، میدان فیض با ۸۱ و و میرزا طاهر با ۶۴ AQI در وضعیت قابل قبول ثبت گردید.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، امروز قطع است و اطلاعی از وضعیت کیفی هوا در پنج ایستگاه در خیابان های احمدآباد، استانداری، پروین، بزرگراه خرازی و رودکی در دست نیست. شاخص هوا در ایستگاه های پایش شهرداری اصفهان- ۹ اسفند
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع: