فرماندار شاهرود: وضعیت مراتع در زیستکره توران شاهرود بحرانی است

باغ من: به گزارش باغ من، فرماندار شاهرود وضعیت مراتع خارتوران را بسیار بحرانی توصیف کرد و اظهار داشت: صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست زیستکره بین المللی توران بیارجمند نیازمند اعتبارات ویژه است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، ابوطالب جلالی ظهر سه شنبه در مراسم جشن درختکاری و کاشت نهال با حضور رؤسای دستگاه های اجرائی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ضمن بیان این که خشکسالی و کمبود منابع آبی امروز حاصل بی دقتی در نگه داری و صیانت از حوزه منابع طبیعی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در مراسم غرس نهال به موضوع صیانت از ظرفیت های الهی و مقوله آبخیزداری تاکید فراوان کردند.
وی ضمن بیان این که در پروژه های مربوط به منابع طبیعی باید حفاظت، حراست و مدیریت لازم صورت گیرد، اضافه کرد: عدم کنترل آب های سطحی یکی علت های مختلف است که موجب بروز خسارات ناشی از سیلاب می شود.
فرماندار شاهرود ضمن بیان این که طی سالهای ۹۶ و ۹۷ بهترین منابع مالی به حوزه آبخیزداری تعلق گرفته است، اظهار داشت: امیدواریم بواسطه داشتن این منابع و تأکیدات رهبر معظم انقلاب، طی سالهای آتی کمتر دغدغه کنترل روان آب و آب های سطحی را داشته باشیم.
جلالی ضمن بیان این که اگر خواهان انجام اقدامات بهتر در حفظ منابع طبیعی هستیم مشارکت همه دستگاهها لازم و لازمست، اشاره کرد: در صورت همکاری دستگاهها با تشکل های مردم نهاد می توانیم شاهد توسعه منابع طبیعی باشیم.
وی ضمن بیان این که در صیانت از این ظرفیت خدادادی در رتبه چهار یا پنجم هستیم، اضافه کرد: شهرستان شاهرود در زمینه جنگل و مراتع تفاوت هایی در جنگل و بیابان دارد برای صیانت از این ظرفیت ویژه نیازمند حمایت ویژه و برخورداری از منابع ملی هستیم.
فرماندار شاهرود با اعلان اینکه مراتع بخش مهمی از اقتصاد مردم ناحیه بیابانی را پوشش می دهد، افزود: در بعضی مناطق خارتوران بی ارجمند باید برای برخورداری از منابع در کنترل منابع آبی و صیانت از مراتع ورود جدی تر داشته باشیم چونکه مراتع این حوزه به سبب چرای مفرط گرفتار بحران شده است.

منبع:

برچسب ها:, ,