همزمان با سراسر کشور؛ ۵ هزار اصله نهال در رزمایش سراسری درختکاری در اصفهان کاشته شد

باغ من: ظهر امروز همزمان با سراسر کشور ۵ هزار اصله نهال در رزمایش درختکاری در استان اصفهان کاشته شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، رزمایش درختکاری برای کاشت یکصد هزار اصله نهال با همکاری سازمان منابع طبیعی و جمعیت هلال احمر کشور ساعت ۱۳ روز یکشنبه بطور همزمان در سراسر کشور شروع شد. ایران در این رزمایش که دستگاه های بین المللی بر آن نظارت دارند تلاش می کند با کاشت یکصد هزار اصله نهال در مدت ۲۰ دقیقه رکورد جدیدی در جهان ثبت کند.
این رزمایش بطور همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان نیز اجرا شد. معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: رزمایش سراسری درخت کاری در امتداد اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال با همکاری سازمان منابع طبیعی و سازمان جمعیت هلال احمر کشور بصورت نمادین امروز برگزار شده و بطور همزمان ۱۰۰ هزار اصله نهال کاشته و رکورد گرفته می شود.
حسینعلی نریمانی اضافه کرد: تلاش می نماییم که امروز کاشت پنج هزار اصله نهال در استان اصفهان در مدت ۲۰ دقیقه صورت گیرد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به این که این طرح بطور همزمان با کشور در شهرستان های سراسر استان اصفهان برگزار شده، اظهار داشت: گونه های با نیاز آبی کم و سازگار با اقلیم اصفهان امروز کاشته می شود.
نریمانی اشاره کرد: زیتون تلخ، زبان گنجشک، سنجد، کاج و سرو همچون گونه هایی است که با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در پارک جنگلی پرتو کلان شهر اصفهان کاشته می شود
به گزارش باغ من به نقل از مهر، پارک جنگلی پرتو با ۵۳ هکتار در بختیار دشت در شمال غرب کلان شهر اصفهان قرار دارد.

برچسب ها:, ,