استاندار سمنان تاکید کرد؛ اجرای فوری اقدامات لازم برای عدم تکرار تلف شدن یوزهای خارتوران

باغ من: به گزارش باغ من، استاندار سمنان ضمن ابراز تأسف از تلف شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در محور میامی-سبزوار خواهان پیگیری این مورد شد و اظهار داشت: اقدامات لازم برای عدم تکرار این حوادث به فوریت صورت گیرد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی پس از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی استانداری سمنان ضمن صدور دستوری در خصوص چگونگی تلف شدن یک قلاده یوز پلنگ در محور میامی- عباس آباد، اظهار داشت: این رویداد متأسفانه یوزپلنگ را یک گام دیگر به سمت انقراض نزدیک تر کرد که می بایست اقدامات پیشگیرانه به سرعت اجرائی شود.
وی ضمن بیان این که این تصادف در ساعات اولیه بامدادان امروز یکشنبه صورت گرفت و سبب ناراحتی و نگرانی فعالان محیط زیست شده است، اضافه کرد: بمحض اطلاع از موضوع دستورات لازم به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و مدیر کل صیانت از محیط زیست استان داده شد تا دلیل موقع حادثه را اعلام کنند.
استاندار سمنان ضمن بیان این که اقدامات لازم برای عدم تکرار این حادثه را باید بررسی و اجرائی شود، اظهار داشت: تکرار این قبیل حوادث و افزایش صیانت از یوزپلنگ یکی از خواسته های به جد دوستداران محیط زیست است که می بایست در دستور کار واقع شود.

منبع:

برچسب ها:, ,