رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان: سرعت وزش باد در اصفهان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش باغ من، رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: سرعت وزش باد طی ۲۴ساعت اخیر در شهر اصفهان به ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوخاک در شرق استان شعاع دید را کم کرد.

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این که فعالیت موج ناپایدار به طور افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید تا اوایل هفته پیش رو در سطح استان ادامه دارد، گفت: وزش باد در مناطق مستعد شمال و شرق استان با خیزش گردوخاک هم راه است.
وی با اعلان اینکه بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت اخیر از اسلام آباد موگویی از توابع پُشتکوه دوم فریدون شهر در غرب استان اصفهان با ۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده است، اشاره کرد: وزش باد در خوانسار و مهاباد نیز شدت داشت و در بعضی ساعات به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.
کاهش شعاع دید در شرق اصفهان
رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به این که طی این مدت سرعت وزش باد در شهر اصفهان حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت بوده است، اضافه کرد: روز پنجشنبه خیزش گردوخاک در بعضی نقاط نیمه شرق استان به کاهش شعاع دید منجر گردید.
امینی با اعلان اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر در سطح استان بارندگی نشد، اشاره کرد: یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه وارد استان خواهد شد که طی روزهای پیش رو درباره ی جزییات آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی با اشاره به این که بیشینه دمای استان طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامدادان فردا به ۱۲ درجه سلسیوس بالای صفر می رسد.
رئیس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: بوئین میاندشت با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان در ساعات آتی پیش بینی می شود.

برچسب ها:, , ,