سازمان هواشناسی هشدار داد احتمال غرق شدن شناگران در جنوب کشور

باغ من: سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال غرق شدن شناگران در جنوب کشور و وزش باد شدید در دریای خزر هشدار داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی رنگ از افزایش وزش باد گاهی شدید با سرعت ۲۸ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۱ تا ۲ متر و در فراساحل ۲ تا ۳ متر آگاهی داد.

این وضعیت جوی عصر چهارشنبه (۲۳ فروردین) در نیمه غربی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر، پنج شنبه (۲۴ فروردین) در شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و از جمعه تا دوشنبه (۲۵ تا ۲۸ فروردین) در شرق خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان مورد انتظار است.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و لطمه به قفس های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی، مسافربری، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها و لطمه به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی کشور برای کاهش لطمه های احتمالی اجتناب از انجام عملیات تفریحی خصوصاً غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی، مسافربری و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیش گیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در کارهای دریایی در سواحل و دور از سواحل را سفارش می کند.

همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ نسبت به وزش باد شدید، افزایش سرعت بادهای جنوب شرقی و شرقی و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۱.۵ متر هشدار داد.

این وضعیت جوی در اواخر وقت چهارشنبه تا بامداد پنج شنبه (۲۳ و ۲۴ فروردین) در نیمه غربی دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گیلان رخ خواهد داد.

براثر این مخاطرات احتمال غرق شدن شناورهای کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناورهای نیمه سنگین و اختلال در تردد شناورهای سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، لطمه دیدن شناورهای سنگین دور از انتظار نخواهد بود.

این سازمان برای کاهش تلفات ناشی از این وضعیت جوی احتیاط در عملیات تفریحی خصوصاً غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی، مسافربری و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیش گیری از هر گونه خسارت به تورهای صیادی واحتیاط در کارهای دریایی در سواحل و دور از سواحل را لازم می داند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود. هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکنست در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را بوجود آورد. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرف دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: