آخرین تغییرات وضع هوای کشور در روزهای عید فطر

به گزارش باغ من، آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدلهای عددی نشان داده است که در ایام پیش رو بخصوص ایام عید فطر برخی مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت اما در بعضی استان ها بارش باران همراه با رعدوبرق، وزش باد موقت و احیانا تگرگ روی خواهد داد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی کشور، بعدازظهر پنجشنبه ( ۳۱ فروردین) در ارتفاعات و دامنه های مرکز و نیمه جنوبی کرمان، نیمه شرقی فارس، شمال هرمزگان، غرب و جنوب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیشبینی می شود همینطور وزش باد شدید موقت در مناطق مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا هم می شود.

این شرایط برای جمعه( اول اردیبهشت) در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استانهای قزوین، البرز و تهران و ارتفاعات و دامنه ها در یزد، شمال هرمزگان، کرمان، جنوب شرق فارس و جنوب سیستان و بلوچستان ظاهر می شود.

برای شنبه ( ۲ اردیبهشت) هم افزایش ابر، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقت، رعدوبرق با احتمال تگرگ در ارتفاعات و دامنه های کرمان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می رود.

یکشنبه (۳ اردیبهشت) هم با گذر متناوب امواج تراز میانی در ارتفاعات و دامنه ها در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و شمال سمنان، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ رخ می دهد.

استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال ایلام، ارتفاعات و دامنه ها در استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان در روز دوشنبه (۴ اردیبهشت) با این پدیده ها مواجهند.

تا جمعه در سواحل دریای خزر افزایش ملموس دمای هوا انتظار می رود اما از بعدازظهر جمعه کاهش دما روی خواهد داد.

منبع: