کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول

به گزارش باغ من، برپایه اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، الان (۱۴ اردیبهشت ماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط «قابل قبول» قرار دارد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بر اساس پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، وزش باد مؤثر تا بامداد امروز از تجمع آلاینده ها جلوگیری خواهدنمود و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق پیش بینی می شود. افزایش تندی باد و تقویت ناپایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند وزش باد نسبتاً شدید در بعضی ساعات بعدازظهر سبب گسیل و انتقال گردوخاک و در نتیجه کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق مستعد خواهد شد. شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.
برای جمعه ۱۵ اردیبهشت نیز کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل سبب کاهش غلظت آلاینده ها و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهدنمود. این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و هم زمان با افزایش ترافیک شامگاهی تاحدودی بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد را بدنبال خواهد داشت.
بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۵۵ و در وضعیت قابل قبول قرار دارد همین طور آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود. بر طبق این تقسیم بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروههای حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

برچسب ها:, , ,