بارش های سیل آسا در مناطق وسیعی از ژاپن

باغ من: مقامات محلی ژاپن از ساکنان سواحل اقیانوس آرام در این کشور خواسته اند که اقدامات ضروری برای صیانت از خود در مقابل بارندگی های سیل آسای اخیر را انجام دهند و همین طور در بخشهایی از کشور دستور تخلیه اضطراری صادر گردیده است.
به گزارش باغ من به نقل از شبکه «ان اچ کی»، در صورتیکه روز گذشته سازمان هواشناسی این کشور نسبت به وقوع توفان شدید استوایی موسوم به «ماوار» و حوادث در رابطه با آن هشدار داده بود، این توفان استوایی از اوائل امروز (شنبه) موجب تشدید بارندگی های پرحجم در بعضی مناطق ژاپن شده و این حادثه طبیعی تا حالا جان یک تن را گرفته است.
همین طور آژانس هواشناسی ژاپن به مردم درباره ی رانش زمین، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و جاری شدن سیل هشدار داده است.
پلیس استان «آیچی» در مرکز ژاپن می گوید: روز جمعه مردی در یک خودروی غرق شده پیدا شده و ساعاتی بعد، مرگ این شهروند تایید شده است.
همین طور دست کم دو نفر در استان «واکایاما» در غرب ژاپن مفقود شده اند که یکی از آنها را آب در یک جاده مملو از سیلاب با خود برد و فرد دیگر نیز در رودی که طغیان کرده بود، گرفتار شده بود.
گزارش های مختلفی نیز از مصدومیت افراد در سراسر کشور وجود دارد همچون این که در پی رانش زمین در حومه توکیو اوایل روز شنبه مردی مصدوم و در بیمارستان بستری شد.
روز گذشته (جمعه) نیز رسانه های داخلی این کشور از لغو بیش از ۲۰۰ پرواز و دستور تخلیه برای صدها هزار نفر در استانهای جنوبی به سبب هشدار توفان شدید خبر دادند.

منبع:

برچسب ها:, , ,