رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خبر داد حمایت اپسد از ایجاد مرکز منطقه ای پارلمانی پایش گرد و غبار

به گزارش باغ من، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از حمایت اپسد برای ایجاد مرکز منطقه ای پارلمانی پایش گرد و غبار اطلاع داد.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، سمیه رفیعی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) و در کمیته تدوین بیانیه پایانی اجلاس، بیان نمود: کشورها باید به بهبود زندگی و محیط زیست مردمی که تحت تحریم هستند، توجه و تعهد بیشتری داشته باشند. ایشان در ادامه با افزودن بندی به بیانیه پایانی اجلاس، خواهان توجه بیشتر کشورهای عضو اپسد به اثرات تحریم بر زندگی و محیط زیست کشورهایی شد که تحت تاثیر اقدامات قهری یکجانبه هستند. همینطور در این جلسه پیشنهاد وی در خصوص حمایت اپسد از تشکیل مرکز منطقه ای پایش گرد و غبار به منظور بهبود کیفیت زندگی ملت ها با اکثریت آرا مصوب شد. سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در حاشیه بیستمین کنفرانس اپسد (APPCED) با یونگ لی، رئیس مجمع اپسد دیدار و گفتگو کرد. در این نشست ضمن اشاره به اهمیت افزایش تعاملات منطقه ای میان پارلمان ها، از اپسد بعنوان یک مجمع پارلمانی پرسابقه در آسیا یاد کرد. ایشان در ادامه اظهار نمود: این مجمع برای کارآمدی بیشتر نیازمند بکارکیزی راهکارهای عملیاتی است تا از سطح صدور بیانیه فراتر رفته و کمیته های تخصصی تشکیل دهد که دارای قوه نظارت و پیگیری بیشتری باشند.
رفیعی همینطور در ادامه از حمایت کره جنوبی برای کسب جایگاه نایب رئیسی اپسد قدردانی نمود. یونگ لی – رئیس اپسد هم در این نشست ضمن قدردانی از همکاریهای مجلس شورای اسلامی با مجمع اپسد از پیشنهاد رئیس فراکسیون محیط زیست ایران استقبال و بر ضرورت گسترش فعالیتهای اپسد و عملیاتی شدن تصمیمات با کمک تخصصی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید نمود.

منبع: