در حاشیه جلسه هیئت دولت؛ سلاجقه: پروژه ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد

به گزارش باغ من، رئیس سازمان محیط زیست اظهار داشت: پروژه ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چونکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر مبنای آن چنین پروژه ای قابل اجرا نیست.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان محافظت از محیط زیست، امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشکلی در رابطه با سد چمشیر و حقابه آن نداریم؛ این حقابه بر مبنای محاسبه ای که انجام شده، داده می شود. بحث در ارتباط با این سد در رابطه با کیفیت آب است.
وی بیان نمود: بررسی کیفیت آب را وزارت نیرو در دستور کار دارد و علاوه بر آن، سازمان محیط زیست هم بعنوان دستگاه ناظر این کار را انجام خواهد داد. با عنایت به تراز آبگیری که تابحال انجام شده، آب سد از نظر کیفیت در تراز مناسبی است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.
سلاجقه در واکنش به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پروژه میانکاله بیان نمود: اصلاً پروژه ای به نام میانکاله دیگر وجود ندارد چونکه مجوزی برای آن موجود نیست. اصل کار، مبتنی بر نقشه آمایش استان است که بر مبنای آن از لحاظ علمی، اقتصادی و اجتماعی چنین پروژه ای در آنجا قابل اجرا نیست.
رئیس سازمان محافظت از محیط زیست اظهار نمود: ما از دستگاههای قضایی استان، دادستانی و مجموعه قضایی استان می خواهیم که این کار از ابعاد قضایی آن دنبال شود.
وی در پاسخ به این سؤال که مگر این پروژه به نتیجه نرسیده بود؟ اظهار داشت: نمی خواهم نبش قبر کنم، این پروژه از نظر ما تمام شده است.

منبع: