کاهش دما در شمال کشور

به گزارش باغ من، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما و رگبار باران در بعضی استان ها و افزایش باد و خیزش گرد و خاک در بعضی استان ها اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا در رابطه با شرایط جوی کشور اظهار نمود: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش نسبی دما و رگبار باران گاهی رعد و برق پیشبینی می شود.

وی اضافه کرد: همینطور ساعات پس از ظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه(۹ مرداد) در شمال هرمزگان و جنوب فارس رگبار پراکنده و در استانهای اردبیل، گیلان و شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ابرناکی و بارش خفیف باران انتظار می رود.

وی افزود: سه شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود. پنجشبه (۱۲ مرداد) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی مناطق سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف پیشبینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه اظهار داشت: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، دامنه های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران و البرز مناطقی از مرکز و غرب کشور وزش باد افزایش خواهد یافت و سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می شود.

ضیاییان اظهار داشت: طی دو روز آینده دریای خزر و نیمه شرقی دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در رابطه با وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده هم اظهار نمود: آسمان تهران فردا ( ۹ مرداد ) کمی ابری، گاهی وزش باد، در پس از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه ( ۱۰ مرداد) کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

ضیائیان در انتها اظهار داشت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) اهواز با دمای ۴۸ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع:

برچسب ها:, , ,