رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خبرداد؛ باد و گردوخاک پدیده غالب اصفهان تا نیمه مرداد

به گزارش باغ من، رئیس مرکز پیشبینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خیزش گردوخاک تا شنبه ۱۴ مرداد پدیده غالب استان خواهد بود.

لیلا امینی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: از امروز تا اوایل هفته آینده وزش باد به نسبت شدید تا شدید پدیده غالب استان خواهد بود.
وی افزود: امروز پس از ظهر وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی و شمالی استان پیشبینی می شود و از روز پنجشنبه تا شنبه ۱۴ مرداد با شدت بیشتری در این مناطق و همینطور مرکز و جنوب استان ادامه می یابد.
رئیس مرکز پیشبینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: از فردا تا روز شنبه احتمال وقوع تندباد لحظه ای هم وجود دارد که با گردوخاک محلی و کاهش کیفیت هوا همراه می باشد.
امینی با اشاره به اینکه میانگین دمای هوا در بعضی مناطق استان بین یک تا ۲ درجه سلسیوس افزایش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلان شهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن صبح فردا به ۲۱ درجه سلسیوس بالای صفر می رسد.
به گفته وی آران و بیدگل با بیشینه دمای ۴۴ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان تا فردا پیشبینی می شود.

منبع: