علیرغم تلاش پزشکان؛ یوزپلنگ صدمه دیده پارک ملی توران شاهرود تلف شد

به گزارش باغ من، فعال محیط زیست از تلف شدن یوزپلنگ صدمه دیده پارک ملی توران شاهرود اطلاع داد و اظهار داشت: جسد این یوزپلنگ برای کالبدگشایی به تهران منتقل می شود.

علیرضا چراغی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این که بر حسب گزارش های محیط بانان در خصوص وجود یوزپلنگ صدمه دیده در زیستگاه های خارج از پارک ملی توران شاهرود فورا اقدامات اولیه به انجام رسید، اظهار داشت: پس از مکاتبات اداری با اداره کل و به تبع آن سازمان، تیمی از پزشکان به سرعت عازم منطقه شدند.
وی ضمن بیان این که محیط بانان رفتار یوز را به صورت کامل زیر نظر گرفتند، اضافه کرد: به علت تاریکی هوا و نبود دید کافی امکان بیهوشی برای گرفتن این گونه پرارزش وجود نداشت.
فعال محیط زیست با اشاره به اینکه از بامداد امروز یکشنبه تیم کادر درمان به منطقه اعزام و کار بیهوشی یوز برای انجام معاینه صورت گرفت، اظهار داشت: معاینات بالینی نشان از کم خونی و وجود زالو در دهان این حیوان بود.
چراغی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه شامل خروج زالوها و سرم تراپی فورا انجام شد، خاطرنشان کرد: حیوان بعد از به هوش آمدن برای انجام معاینات بالینی یوزپلنگ به درون سایت مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی انتقال یافت.
وی ضمن بیان این که باوجود نهایت تلاش کادر پزشکی و اقدامات لازم برای بقا این جانور متأسفانه یوزپلنگ صدمه دیده تلف شد، اضافه کرد: جسد این یوزپلنگ برای انجام کالبدگشایی و بررسی علت مرگ به تهران منتقل خواهد شد.

منبع: