هوای اصفهان در ۶ منطقه سالم می باشد

به گزارش باغ من، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز بیستم مردادماه با میانگین ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس به ثبت رسید.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، میانگین شاخص کیفی هوای کلان شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت بامداد امروز جمعه ۲۰ مرداد با عدد ۱۱۴ وضعیت ناسالم برای گروههای حساس را نشان داده است.
بر اساس داده های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان شهر در ایستگاه پایش خیابان احمدآباد با ۱۲۸ و بزرگراه خرازی با ۱۳۶، ولدان با ۱۰۲، خیابان فیض با ۱۲۲، خیابان ۲۵ آبان با ۱۲۳، رهنان با ۱۴۱ و بولوار کاوه با ۱۴۳ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس و در خیابان پروین با ۶۸، رودکی با ۷۹، استانداری با ۵۸، دانشگاه صنعتی و سپاهان شهر با ۶۵ و پارک زمزم با ۹۴ AQI در وضعیت قابل قبول است.
امروز شاخص هوای سجزی با ۶۵، شاهین شهر با ۷۴ و مبارکه با ۶۲ در وضعیت قابل قبول و در قهجاورستان با ۱۴۶ AQI در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس به ثبت رسید. ایستگاه سنجش آلودگی شهر های مجاور اصفهان همچون خمینی شهر، زرین شهر، نجف آباد، منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان قطع است.
شاخص هوا در ایستگاه های خیابان میرزا طاهر با ۱۵۷، زینبیه با ۱۷۲ و کردآباد با ۱۷۵ در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.
امروز آلاینده غالب هوای اصفهان ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون (ریزگرد) و شاخص آن برابر با ۱۲۳ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک می باشد.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع: