رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود: مشاهده ۲ یوز در کریدور توران میاندشت

به گزارش باغ من، شاهرود_ رییس اداره پارک ملی توران شاهرود از مشاهده دو یوز در کریدور توران میاندشت آگاهی داد و اظهار داشت: رانندگان برای پیش گیری از تصادف با یوز، در این محدوده بااحتیاط تردد کنند.

علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این که جمعه گذشته دو قلاده یوزپلنگ در کریدور میاندشت توران مشاهده شده است، اظهار داشت: اکیپی از محیط بانان و همیاران محیط زیست به محل اعزام و این مشاهده به ثبت رسیده است.
وی ضمن بیان این که متأسفانه تصادفات جاده ای در این محور منتهی به از دست دادن دو یوز طی سال جاری شده است، اضافه کرد: یکی از این یوزها ماده و حامله بود و موجب شد نفس یوز در منطقه به شماره بیفتد.
رئیس اداره پارک ملی توران شاهرود بابیان این که یوز دیگری نیز طی همین سال جاری بر اثر بیماری تلف شد، اظهار داشت: همین آمار سال جاری به خوبی گواه این مساله که باید برای حفظ یوزه ای موجود از حداکثر توان بهره گرفت و از تکرار تلفات یوز پیشگیری کرد.
قربانلو با اعلان اینکه وضعیت تعداد یوز در بحران قرار گرفته است، اشاره کرد: متأسفانه سرعت اجرای مصوبات کمیسیون راه ها در خصوص ایمن سازی محدوده تردد یوز بسیار کند است و این می طلبد تا از ظرفیت مردمی برای مشارکت در این راه کمک گرفته شود.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از تکرار این نتایج تلخ از رانندگان عبوری رانندگان درخواست می شود در این محدوده با احتیاط و سرعت مناسب تردد کنند.

منبع:

برچسب ها: