فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور: تخریب محیط زیست ضربه های جبران ناپذیری درپی دارد

به گزارش باغ من، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست کشور تخریب محیط زیست و از بین بردن گونه های حیات وحش را منجر به ضربه های جبران ناپذیری دانست.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، سرهنگ جمشید محبت خانی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز دوره تحصیلی رشته محیط بانی شمال کشور در هنرستان کشاورزی شهید بهشتی ساری به افتتاح رشته محیط بانی در هنرستان ساری اضافه کرد: تابحال سه مدرسه کشور افتتاح شده است و به دانش آموزان فارغ التحصیل در این مدارس دیپلم محیط بانی اهدا می شود.
وی با اشاره به اینکه محیط بانان برای محافظت از حیات وحش باید تلاش کنند، به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت اشاره نمود و عنوان کرد: هرگونه کوشش برای حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی به حساب می آید.
وی با عنوان این که برای بهتر زنده بودن نباید زنده بودنمان را به خطر بیاندازیم، اظهار داشت: نباید بقای خویش را بعنوان مثال با کارخانه و تخریب محیط زیست به خطر بیندازیم و اجازه ندهیم حیات خود و گونه های بشری و طبیعی به خطر افتد چونکه در آینده ضربه های جبران ناپذیری به حیات بشری زده خواهد شد.
سرهنگ محبت خانی رسالت محیط زیست و محیط بان را عظیم و بزرگ دانست و اظهار داشت: ۱۵۱ نفر جان خویش را برای حفظ محیط زیست و گونه های آن از دست داده اند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه ۱۲ دستگاه دولتی دارای یگان حفاظت هستند، یکی از این دستگاه ها را محیط زیست اعلام نمود و اظهار داشت: ۳۰۰ نفر از محیط بانان در راه حفظ و صیانت از عرصه ها مجروح شده اند.