رئیس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛ وزش باد شدید وطوفان در شمال سیستان و بلوچستان

باغ من: رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از وزش باد شدید وطوفان گردوخاک در شمال استان از بامداد جمعه تا شنبه پیش رو آگاهی داد.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور هشدار ۲۳ سطح نارنجی هواشناسی در استان، اظهار کر: برمبنای نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بامداد جمعه تا بامداد شنبه ۱۴ تا ۱۵ مهرماه جاری، وزش باد شدید و گردوخاک، نقاط مستعد طوفان گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش بینی می شود.
وی افزود: طی این مدت، احتمال افزایش غبار و باد و گرد و خاک به همراه کاهش موقتی دما برای زاهدان و مناطق مرکزی و جنوبی و نوار شرقی و غربی استان وجود دارد.
وی خطاب به هم استانی حاضر در شمال استان، سفارش کرد: به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از ترددهای غیر ضروری در فضای باز در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود.
ملاشاهی افزود: رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده های زابل_ نهبندان، زاهدان _زابل، زاهدان_ بم در نظر گرفته شود، از کار در ارتفاع پرهیز و از گلخانه ها محافظت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

برچسب ها:, ,