سلاجقه خبرداد: نگاه ویژه رییس جمهور برای صیانت از تالاب بین المللی زریبار

به گزارش باغ من، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید میدانی از تالاب بین المللی زریبار اظهار داشت: شرایط فعلی تالاب قابل قبول است و برای نگهداشت وضعیت فعلی و ارتقای آن طرح های حفاظتی در برنامه سازمان قرار دارد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه سفر به استان کردستان، از تالاب بین المللی زریبار نیز بازدید کرد و این تالاب را از منحصر بفردترین تالاب های کشور و جهان عنوان نمود و اظهار داشت: نه فقط سازمان حفاظت محیط زیست بلکه شخص رییس جمهور نگاه ویژه ای در راستای صیانت از تالاب زریبار دارد. در دور سفر اول رییس جمهور به استان اعتباری بیش از ۳۰۰میلیارد ریال برای طرح های پژوهشی، عمرانی و حفاظتی و گردشگری تالاب در نظر گرفته شد که در مسافرت اخیر نیز اعتبارات ویژه دیگری اختصاص خواهد یافت.

وی در این بازدید با حضور در یادمان شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد و در ادامه بصورت میدانی از وضعیت کاسه آبی تالاب، طرح های عمرانی و گردشگری، انتقال آب سد گاران به تالاب و چالش های زیست محیطی موجود در تالاب بازدید کرد.

سلاجقه در آخر این بازدید با جوامع محلی و گروههای ذینفع در تالاب بین المللی زریبار دیدار و از نزدیک درباب مسائل و مشکلات آنان گفت و گو کرد.

منبع: