۲ قرقی به آشیانه بازگشتند

باغ من: از گیلان رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی آستارا از تیمار و رهاسازی ۲ بهله پرنده شکاری قرقی در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا آگاهی داد.
محمدرضا سلامی ریک در حاشیه رهاسازی این پرندگان شکاری، اظهار داشت: دوستداران محیط زیست دو بهله قرقی مصدوم که توانایی پرواز در طبیعت را نداشتند برای تیمار و درمان احتمالی به پاسگاه طبیعت گردی آستارا انتقال دادند.
وی ادامه داد: این دو پرنده شکاری بعد از چند روز نگهداری و تیمار توسط تکنسین دامپزشکی اداره محیط زیست آستارا و اطمینان از سلامت جسمانی و بهبودی پرنده، در زیستگاه خود رهاسازی و به آغوش طبیعت بازگشتند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تقدیر از شهروندان حامی حیات وحش، تاکید کرد: صیانت از گونه جانوری و حیات وحش جز با همکاری و مشارکت مردم امکان پذیر نیست و امیدواریم در سایه این حمایت های مردمی شاهد توازن و پایداری اکوسیستم و تنوع زیستی باارزش در استان گیلان باشیم.
بر طبق گزارش اداره روابط عمومی و امور رسانه محیط زیست گیلان، سلامی ریک اشاره کرد: قرقی از پرندگان کوچک شکاری حیات وحش ایران بوده که به خانواده قوشیان متعلق می باشد و دارای پروازهای سریع و تند است.

منبع: