افزایش غلظت آلاینده ها در هوای کلانشهرها طی امروز

باغ من: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، بامداد امروز (۲۰ آبان ماه) غلظت آلاینده های جوی در کلانشهرهای اصفهان، البرز، اراک و تهران بالا رفته و شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم یا ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفته است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوای اصفهان در ساعت ۱۰ بامداد امروز (۲۰ آبان ماه) به ۱۶۰ واحد و ناسالم برای تمام گروههای سنی رسید همین طور بامداد امروز شاخص کیفیت هوا در شهرهای کرج به ۱۲۰، اراک ۱۲۳ و تهران ۱۱۳ واحد رسید که در محدوده هوای ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد.

در این بازه زمانی شاخص کیفیت هوا در ایستگاه شهر اهواز و برخی شهرهای استان خوزستان نیز در وضعیت ناسالم قرار گرفت.

بر اساس راهنمای سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت ناسالم افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید کارهای طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس نیز سفارش شده است افراد خیلی حساس در صورت امکان کارهای طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور اعلام نموده که سکون هوا و افزایش غلظت آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی حداقل تا سه شنبه (۲۳ آبان ماه)ادامه دارد.

منبع:

برچسب ها:, , ,