رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس: زباله سوزی یکی از دلیلهای مهم آلودگی هوای تهران باید متوقف شود

باغ من: رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از بررسی دوباره موضوع آلودگی هوای کشور در جلسه هفته آتی این فراکسیون آگاهی داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی در حاشیه بازدید از یکی از پهنه های پسماند سوزی تهران و محله خلازیر با اشاره به قانون هوای پاک، بیان کرد: ۲۳ دستگاه در حوزه آلودگی هوا نقش دارند که مجلس برابر وظایف نظارتی خود بر عملکرد این دستگاهها و نتایج اجرای قانون نظارت می کند.
ایشان سپس اظهار داشت: فراکسیون محیط زیست مجلس در جلسه یکشنبه آینده موضوع آلودگی هوا و میزان پیشرفت عمل به قانون را با حضور همه دستگاه های مرتبط بررسی می کند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در ادامه اشاره کرد: یکی از دلیلهای مهم آلودگی هوای تهران موضوع آتش زدن زباله هاست. برمبنای نظر کارشناسان زباله سوزی سهم قابل توجهی از منابع ثابت در آلودگی هوای تهران را به خود اختصاص می دهد. با وجود برخی اقدامات انجام شده توسط دستگاه های مرتبط، متاسفانه هنوز موضوع زباله سوزی متوقف نشده است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اشاره کرد: زباله سوزی خصوصا در فصول سرد سال سبب ورود حجم قابل توجهی آلودگی و مواد خطرناک و سمی به هوای پایتخت می شود، هرچند گشت های شبانه دستگاه های مسئول دراین زمینه می تواند پیشگیرانه باشد ولی باید این مساله بصورت ریشه ای حل شود. موضوع زباله سوزی مساله ای چندوجهی است که فقط یکی از آثار و نتایج آن ایجاد آلودگی خطرناک در تهران و کلانشهرهاست.

منبع: