بارش برف و باران در بعضی استان ها

به گزارش باغ من، رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در بعضی استان ها و کاهش آلودگی هوای تهران طی امروز (۲۷ آذر) اطلاع داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا در رابطه با وضعیت جوی کشور اظهار نمود: روز دوشنبه (۲۷ آذر) در استانهای ساحلی خزر، اردبیل، برخی نقاط استانهای آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات استانهای خراسان رضوی، زنجان و ارتفاعات رشته کوه البرز بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید و در شمال غرب، استانهای ساحلی خزر و شمال شرق کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما پیشبینی می شود.

وی با تکیه بر این که شدت بارش طی روز دوشنبه در مازندران است، اظهار داشت: همینطور در این روز انتظار می رود به جهت وزش باد ملایم از غلظت آلاینده ها در تهران کاسته شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از سه شنبه تا پنجشنبه (۲۸ تا ۳۰ آذر) جوی آرام در کشور خواهیم داشت و در شهر های صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده های جوی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: روز جمعه(۱ دی) در بعضی نقاط شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیشبینی می شود.

ضیاییان اضافه کرد: دریای خزر در روز دوشنبه مواج است.

رئیس مرکز ملی پیشبینی و مخاطرات وضع هوا در رابطه با وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۲۸ آذر) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۹ آذر) صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

ضیاییان در انتها اظهار داشت: طی امروز و فردا بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۵- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: