مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد مخالفت محیط زیست با شرایط اجرای توسعه میدان نفتی سهراب در هورالعظیم

به گزارش باغ من، خوزستان مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مورد طرح توسعه فعالیت میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم، اظهار داشت: ما با شرایط اجرای کار در تالاب مخالف هستیم.

داود میرشکار در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به برگزاری جلسه کمیته ارزیابی طرح توسعه فعالیت میدان نفتی سهراب در تالاب هورالعظیم که هفته گذشته در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار نمود: در بحث طرح توسعه میدان نفتی سهراب تعهداتی وجود دارد که باید اجرایی شوند اما از طرفی در این پروژه، از موارد قانونی تخطی شده است.

وی اضافه کرد: در کمیته ارزیابی طرح توسعه میدان نفتی سهراب، این موارد مورد بحث قرار گرفتند. همچنان کار کارشناسی در این خصوص در حال انجام می باشد و قرار بر اینست که موضوعات کارشناسی نهایی شوند و سپس تصمیم نهایی اتخاذ شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در مورد نحوه اجرایی شدن این طرح اظهار داشت: ما با شرایط اجرای کار در تالاب مخالف هستیم.

بیشتر در رابطه با این خبر:
میدان نفتی “سهراب” در تالاب هورالعظیم توسعه می یابد؟
اخطار عواقب حفاری های جدید شرکت نفت در تالاب هورالعظیم
حفر چاه های جدید میدان نفتی سهراب در هورالعظیم، “فعلا” مجوز ندارد
میدان مشترک سهراب وارد فاز عملیاتی می شود
ظرفیت تالاب هورالعظیم برای توسعه فعالیتهای شرکتهای نفت و گاز مشخص شود

میرشکار اضافه کرد: درصدد هستیم در طرح توسعه میدان نفتی سهراب از روش های نوین تری برای حفر چاه استفاده گردد بگونه ای که عملیات حفر چاه در خارج از تالاب باشد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، طرح میدان نفتی سهراب اواخر دهه ۸۰ فعالیتش را آغاز کرد و تابحال دو حلقه چاه حفر کرده است. مدتی است که شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) تقاضای حفر حدود ۲۰ حلقه چاه را داده که گزارش ارزیابی محیط زیستی آن در حال انجام می باشد. این در شرایطی است که اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با سفر رئیس جمهور به خوزستان عملیات اجرایی توسعه میدان مشترک نفتی سهراب شروع شد.