بروز یخبندان در ۴ ایستگاه هواشناسی استان تهران

به گزارش باغ من، معاون مرکز پیشبینی سازمان هواشناسی کشور اظهار نمود: اطلاعات ایستگاه های هواشناسی استان تهران نشان داده است که امروز (۲۰ دی ماه) کمینه دمای هوا در چهار ایستگاه هواشناسی  استان به زیر صفر درجه رسیده و یخبندان رخ داده است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، محمد اصغری ضمن عرضه گزارشی از وضعیت بارندگی در ایستگاه های هواشناسی تهران اظهار نمود: سردترین دماهای امروز(۲۰ دی) استان به ترتیب از ایستگاه توچال با مقدار ۷- درجه، فیروزکوه ۶.۳- درجه، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۳- و ایستگاه آبعلی تهران ۰.۲- درجه سلسیوس گزارش شده استهمچنین کمینه دمای هوا در دماوند امروز به صفر درجه سلسیوس رسیده است.

معاون مرکز پیشبینی سازمان هواشناسی کشور افزود: از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه(۲۱ تا۲۲ دی) بارش برف، وزش باد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق مرتفع استان تهران انتظار می رود. این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی زمین بخصوص در گردنه های کوهستانی به جهت بارش برف و کاهش دید را به دنبال دارد.

وی افزود: از دیگر مخاطرات جوی پیش رو میتوان به احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، کولاک برف و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل اشاره نمود.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، اصغری در انتها سفارش کرد: در این شرایط از سفرهای غیر ضروری بخصوص در گردنه های برف گیر خودداری و از فعالیت کوه نوردی و جابه جایی عشایر پرهیز شود علاوه بر آن خودرو های مناطق سردسیر مجهز به وسایل زمستانی شوند و از فعالیتهای عمرانی پرهیز شود. آمادگی دستگاههای اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها و آب روها از دیگر سفارش ها برای مواجهه مناسب برای شرایط پیش رو است.

برچسب ها:, , ,